شناسهٔ خبر: 40477138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روستاییان شمال سوریه کاروان نظامی آمریکا را اخراج کردند

تهران - ایرنا - اهالی روستای «ابو راسین» در حومه شهر «حسکه» در شمال شرق سوریه به همراهی نیروهایی از ارتش این کشور یک کاروان نظامی آمریکا را که قصد ورود به این روستا داشت، وادار به عقب‌نشینی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شاهدان عینی در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه و اهالی روستای ابو راسین با کمک یکدیگر یک کاروان آمریکایی متشکل از ۸ خودروی نظامی را که از منطقه «الدرداره» قصد ورود به ابو راسین داشتند وادار به عقب‌نشینی و بازگشت به پایگاه آمریکا در حسکه کردند.  

اواخر اردیبهشت نیز اهالی روستاهای «الدشیشه» و «القاهره» در غرب «تل‌تمر» در حومه حسکه از عبور کاروان حامل نظامیان آمریکایی جلوگیری کرده و با سردادن شعارهایی، مخالفت خود را با حضور نیروهای خارجی در خاک سوریه اعلام کرده بودند.

پیش از این نیز بارها مردم شمال شرق سوریه از تردد نظامیان آمریکایی در این منطقه جلوگیری کرده بودند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی نیروهای خود را وارد شرق سوریه کرده و با وجود درخواست‌های مکرر دولت قانونی سوریه، از خروج آنان خودداری می‌کند.

آمریکا بر اساس برخی اخبار، حدود ۷ هزار نیروی نظامی را در ۱۹ پایگاه در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده است.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست رسمی وارد سوریه شده‌اند.

نظر شما