شناسهٔ خبر: 40477104 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک سایت عبری‌زبان نوشت:

نتانیاهو نقشه های معامله قرن را از اعضای دولتش مخفی می‌کند

منصوره حسنی

سایت عبری‌زبان "والا" اعلام کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نقشه‌ نهایی مناطقی که در چارچوب طرح موسوم به "معامله قرن" به اراضی اشغالی ملحق خواهد شد را از اعضای دولت خود پنهان می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سایت "والا"در گزارشی از نارضایتی وزرای دولت رژیم صهیونیستی بابت بی اطلاعی‌شان از نقشه نیمه نهایی مناطق به رغم نزدیک بودن تاریخ الحاق کرانه باختری که یک ماه بیشتر تا آن باقی نمانده، پرده برداشت.

این وبگاه نوشت، رهبران ارشد ائتلاف دولتی که در رأس آنها بنی گانتس، وزیر جنگ و گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه این رژیم است هنوز از نقشه ها مطلع نشده‌اند. گانتس قصد دارد به زودی دو نماینده برای خود در تیم مسئول ترسیم مرزها تعیین کند.

طبق توافق ائتلافی میان نتانیاهو و گانتس، نتانیاهو قادر خواهد بود از ابتدای ماه ژوئیه لایحه الحاق غور اردن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را ارائه کند، مشروط بر اینکه درباره این موضوع با گانتس مشورت و رایزنی کند.

این سایت همچنین به نقل از منابع سیاسی اسرائیل گفته است که هیچ کس شکل نقشه های به روز شده و جزئیات این طرح را به طور کامل نمی‌داند، این در حالی است که شورای شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری با این طرح مخالف و مدعی است این طرح چیزی شبیه به یک کشور به فلسطینی‌ها می‌بخشد و بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق فلسطینی‌ باقی می‌ماند.

از سوی دیگر، مقامات ارشد حزب لیکود بر این باورند که نتانیاهو سعی می‌کند تصمیم الحاق را بدون پرداختن به موضوع کشور فلسطین پیش ببرد به این امید که دولت دونالد ترامپ به رغم مخالفت فلسطینیان با این طرح موافقت کند.

انتهای پیام

نظر شما