شناسهٔ خبر: 40476717 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز بیستمین مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نزاجا

مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نزاجا از 15 خردادماه آغاز می‌شود و تا پنجم تیرماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا کشتگر، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، هرساله محافل انس با قرآن از سوی یگان‌ها و پادگان‌ها و در کوی‌های سازمانی با حضور قاریان و حافظان برتر و ممتاز این نیرو برگزار می‌شود که امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی در مناطقی که وضعیت سفیدی هستند، این محافل به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی برگزاری حدود 70 محفل قرآنی طی این ایام، افزود: این محافل با رویکرد تدبر در قرآن و برگزاری مسابقه از مفاهیم آیات تلاوت شده، برگزار می‌شود. همچنین در سایر مناطق نیز این محافل به صورت غیر حضوری و با بهره‌مندی از فضای مجازی انجام می‌شود.

کشتگر اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های این ایام می‌توان به آغاز مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات بانوان شاغل و خانواده در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل و اذان و تواشیح و مفاهیم و تفسیر براساس اجزاء 20 و 23 براساس تفسیر نمونه اشاره کرد.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقات طی بازه زمانی 15 خردادماه تا پنجم تیرماه برگزار می‌شود، اما از نوآوری‌های این مرحله می‌توان به افزودن رشته تلاوت‌های مجلسی به جای قرائت تحقیق در مقطع فرزندان زیر 15 سال به منظور کشف استعدادهای جدید اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما