شناسهٔ خبر: 40476667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

شهردار کرمانشاه: در مرگ «آسیه پناهی» مقصریم

شهردار کرمانشاه ضمن عذرخواهی از خانواده مرحوم «آسیه پناهی» گفت: همه در مرگ آسیه پناهی مقصر هستیم، برخورد اشتباه بوده و این اشتباه را می‌پذیرم.

صاحب‌خبر -
شهدای ایران: سعید طلوعی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص اتفاق 30 اردیبهشت‌ماه و مرگ آسیه پناهی (پیرزن آلونک‌نشین در شهرک فدک)، اظهار داشت: همه در مرگ آسیه پناهی مقصر هستیم، اتفاق ناگواری بود، نباید این اتفاق می‌افتاد.

  

وی ادامه داد: هرکسی که می‌خواهد ساخت و ساز انجام دهد باید پروانه ساختمانی و مجوز بگیرد که ملک این خانم در مجاورت فشار قوی برق، حریم فضای سبز و رودخانه فصلی قرار داشته که قابلیت ارائه مجوز ساختمانی را نداشته و ندارد.

از برخورد نامناسب ماموران اجرائیات از همه مردم عذرخواهی می‌کنم

شهردار کرمانشاه در خصوص نحوه برخورد ماموران اجرائیات نیز گفت: انجام وظیفه در هرکاری مهم است، اجرائیات نیز با سد معبر و ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می‌کند که یک کار واقعا خشن است، محال است در برخورد با این موارد درگیری پیش نیاید و ماموران زخمی نشوند.

وی تصریح کرد: قبول داریم بعضی مواقع برخورد بچه‌های اجرائیات خوب نیست، از این برخوردهای نامناسب ماموران اجرائیات از همه مردم عذرخواهی می‌کنم، ولی واقعا در بیشتر موارد به‌دلیل اینکه مردم مشکل معیشت و مسکن دارند، تذکر را نمی‌پذیرند.

طلوعی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته اجرائیات از 876 مورد تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز در شهر کرمانشاه جلوگیری با تخریب کرده‌، افزود: قبول کنیم کار اجرائیات سخت است و هر کسی حاضر به فعالیت در این شغل نیست.

وی یادآور شد: اجرائیات در برخورد با مرحومه پناهی می‌توانست بهتر عمل کند، اما بی تدبیری کردند وقتی این خانم داخل درون چنگک بیل مکانیکی نشست، باید لودر را خاموش کرده و تخریب را به صورتی دیگر انجام می‌داد.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: طبق قولنامه‌ای که خانواده متوفی ارائه داده‌اند، این زمین 960 متر است که آلونکی 30 تا 40 متر بدون مجوز در آن ساخته شده که شهرداری در صورتی که تاییدیه این قولنامه احراز شود، طبق نظر کارشناسی دادگستری قیمت آن را پرداخت می‌کند.

وی ساخت و ساز غیرمجاز را به دور از طرح تفصیلی و جامعه شهری خواند و گفت: طرح تفصیلی شهر باید خط قرمز آن مشخص شود؛ شهر بی‌رویه در حال توسعه است، ساخت و ساز غیرمجاز توسعه شهر را نابود می‌کند.

طلوعی با بیان اینکه در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با کسی تعارف نداریم، گفت: مردم این اطمینان را داشته باشند با کسانی که بیشتر حامی و رابطه را دارند برخورد بیشتری می‌شود، با بی‌عدالتی مقابله می‌کنیم و همین برخورد را نیز با پولداران و برج‌های 22 بهمن در صورت احراز خلاف قانونی بودن آن‌ها، صورت می‌گیرد.

وی ضمن عذرخواهی از خانواده مرحومه آسیه پناهی، گفت: برخورد اشتباه بوده و این اشتباه را می‌پذیرم؛ ما باید خادم خوبی برای مردم باشیم، ولی به هر حال تامین مسکن و معیشت مردم به عهده دولت است شهرداری باید قوانین و مقرارت شهرسازی را انجام دهد.

 رسانه‌ها با قضاوت شتاب‌زده، راه را برای زمین‌خواران باز کردند

شهردار کرمانشاه در ادامه ضمن گلایه‌مندی از قضاوت برخی رسانه‌ها که به گفته وی شتاب‌زده عمل کردند، گفت: باید واقعیت محرز شود بعد قضاوت کرد؛ متاسفانه زمین‌خواری در کرمانشاه بیداد می‌کند و همین جو رسانه‌ای که اکنون به وجود آمده، باعث شده زمین‌خوارها در سایه آن جلو روند، الان در اطراف همین ملک به شدت دارند ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌دهند که لازم است با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برخورد جدی شود.

وی گفت: این قضاوت شتاب‌زده و عجولانه قبل از بررسی، به شهر کرمانشاه آسیب جدی وارد کرده باید ابتدا دستگاه‌های نظارتی بررسی‌های لازم را انجام می‌دادند نتیجه را اعلام و بعد محاکمه می‌کردند.

طلوعی گفت: ما خود هم معتقدیم کسانی که برخورد نامناسب دارند و تخلف می‌کنند باید حتما با آن‌ها برخورد شود.

نظر شما