شناسهٔ خبر: 40476633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار بیکاران در روسیه از مرز ۲ میلیون تن فراتر رفت

مسکو - ایرنا - وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی روسیه اعلام کرد: شمار رسمی بیکاران در روسیه به ۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر رسید.

صاحب‌خبر -

« آنتون کوتیاکوف » روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون سیاست‌های اجتماعی شورای فدراسیون روسیه گفت: رشد شمار بیکاران در روسیه، سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را دشوارترین دوره بازار کار می‌کند ضمن اینکه روند رشد شمار بیکاران ادامه دارد. 

وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی روسیه در همین حال معتقد است که اوایل سال ۲۰۲۱ و در سه ماهه دوم سال آینده وضعیت بیکاری در روسیه بهبود خواهد یافت.

کمیته آمار دولتی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در ماه آوریل (اواسط اردیبهشت)، شمار بیکاران در روسیه ۲۳ درصد رشد داشته و به ۴.۶ میلیون نفر رسید.

گفتنی است، بیکاران در روسیه برای اینکه بتوانند کمک هزینه بیکاری دریافت کنند به صورت رسمی ثبت می‌شوند و تفاوت بین رقم ۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر بیکاران ثبت شده و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آمار کل بیکاران به همین دلیل است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، بیکارانی که در این کشور ثبت رسمی می‌شوند در زمان حاضر ۱۲ هزار روبل (حدود ۱۷۰ دلار) از دولت کمک هزینه دریافت می‌کنند.  

میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه در ماه می(ماه گذشته میلادی) دستور داد کمک هزینه بیکاری برای همه شهروندان بیکار روس و نه فقط افرادی که بر اثر شیوع کرونا و قرنطینه کار خود را از دست داده‌اند، افزایش یابد.  

«الکسی کودرین» رئیس دیوان محاسبات روسیه در تازه‌ترین پیش‌بینی روسها در خصوص زیان ناشی از گسترش کرونا در این کشور اعلام کرد: احتمالا پنج درصد از تولید ناخالص ملی کشور به دلیل ادامه بحران کرونا از بین خواهد رفت و شمار بیکاران ناشی از گسترش این بیماری به هشت میلیون نفر خواهد رسید.

گفتنی است قرنطینه در روسیه تا ۱۴ ماه ژوئن تمدید شده است به عبارتی حدود دو ماه و ۱۵ روز روس‌ها در قرنطینه خواهند بود هر چند محدودیت‌ها پس از ۶۲ روز کاهش یافته است.

نظر شما