شناسهٔ خبر: 40476567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد سناتورهای ارشد آمریکا از ترامپ به‌دلیل بی‌احترامی به عقاید مذهبی

تهران- ایرنا - «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت سنا با انتقاد از بی‌احترامی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور به عقاید مذهبی، عکس گرفتن او در مقابل کلیسایی در نزدیکی کاخ سفید را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس واشنگتن دستور گرفت تا محوطه اطراف کلیسای «سنت جونز» در نزدیکی کاخ سفید را از معترضان تخلیه کند تا ترامپ بتواند بدون حادثه وارد کلیسا شود.
پلوسی و شومر در بیانیه‌ای اعلام کردند: در زمانی که کشور ما شدیدا به دنبال اتحاد است، این رئیس جمهوری درصدد برهم زدن آن است. این دو از ترامپ خواستند به شان و حقوق مردم آمریکا احترام بگذارد.

در پی قتل «جورج فلوید» جوان سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست، اعتراض‌های گسترده‌ای سراسر آمریکا را فرا گرفته و در برخی مناطق به غارتگری و آشوب منجر شده است.
پلیس برای پایان دادن به اعتراض‌ها، به شلیک گاز اشک آور و خشونت متوسل شده است.

رویکرد ترامپ در دامن‌زدن به اختلاف‌ها بزدلانه است
سناتورهای ارشد کنگره با بیان اینکه کشور به یک رهبر واقعی نیاز دارد، ترامپ را مورد سرزنج قرار دادند و گفتند: استمرار دامن زدن به آتش اختلاف‌ها، تعصب و خشونت از سوی این رئیس جمهوری، بزدلانه، از نقطه ضعف و خطرناک است.

ترامپ در مقابل این کلیسا با انجیل در دست عکس گرفت و دو رهبر دموکرات کنگره در واکنش به این اقدام گفتند: شلیک گاز اشک‌آور به طرف معترضان مسالمت‌آمیز بدون آنکه اقدام تحریک‌آمیزی انجام داده باشند تا رئیس جمهوری بتواند در مقابل کلیسا عکس بگیرد، بی‌احترامی به هر ارزشی است که دین به ما تعلیم داده است.

آنها همچنین دستورات ترامپ به پلیس آمریکا برای تسلط بر خیابان‌های پر از معترض را مورد انتقاد قرار دادند.

در همین حال، «ماریان ادگار بوده» (Mariann Edgar Budde) اسقف کلیسای اِپیسکوپِیلیِن (اسقفی) واشنگتن گفت از دیدار «نمایشی» ترامپ از کلیسای متبوعش بدون اطلاع قبلی برای انتقال پیامی که با تعالیم مسیحیت مغایرت دارد، خشمگین است.
همزمان با حضور ترامپ در کلیسا، در بیرون کاخ سفید پلیس مشغول متفرق کردن معترضان با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی بود.

تعدادی از مشاوران ترامپ از جمله رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی، ویلیام بار دادستان کل، جرد کوشنر داماد و مارک میدو رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به همراه مارک اسپر وزیر دفاع و کیلی مک اِننی، رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل کلیسا احاطه کرده بودند.
2023

نظر شما