شناسهٔ خبر: 40476034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرونا در اروپا| از گردآوری خاطرات کرونا در موزه فرانکفورت تا افزایش بیکاری در اتریش

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که موزه تاریخی فرانکفورت خاطرات و آثار جذاب دوران بحران کرونا را جمع آوری کرده و بیکاری در اتریش هم به دلیل شیوع کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترده تری به بار می آورد.

افزایش چشمگیر بیکاری در اتریش

جدیدترین اخبار کرونا از این اتحادیه حاکی از آن است که بحران کرونا بیکاری در اتریش را افزایش داده است. بر اساس اطلاعات وزارت کار در کشور اتریش در ماه می شمار بیکاران نسبت به این دوره زمانی در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس اطلاعات وزارت کار اتریش در اواخر ماه می در سرویس بازار کار اتریش 517221 نفر اعلام بیکاری کرده و یا در دوره های آموزشی بازار کار شرکت کردند که تعداد آن ها 50.7 درصد و یا 174084 نفر بیشتر از ماه می سال 2019 بوده است. به این ترتیب نرخ بیکاری در این کشور بر اساس تعاریف ملی به 11.5 درصد رسیده است.

ایتالیا استفاده از اپلیکیشن‌های هشدار دهنده را در دستور کار قرار می‌دهد

ایتالیا هم استفاده از اپلیکیشن هشدار دهنده برای مبارزه با کرونا را آغاز کرده است. استفاده از این اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه به شهروندان در صورت نزدیک شدن به فرد مبتلا به کرونا هشدار می دهد.

بیکاری تعداد زیادی از دانشجویان در آلمان

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که در آلمان بسیاری از دانشجویان به دلیل بحران کرونا شغل خود را از دست داده اند. 40 درصد دانشجویان اعلام کردند که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده اند. از هر سه نفر هم یک نفر اعلام کرده که از شرایط مالی فعلی نگران است. حدود 22 درصد دانشجویان هم اعلام کرده‌اند که دیگر در شرایطی نبودند که اجاره ها و صورتحسابهای خود را پرداخت کنند و باید از خانواده و دوستان خود پول قرض می کردند.

هشدار درباره جدایی بیشتر جامعه آلمان

"آرمین لاشت"، از نامزدهای مطرح صدر اعظمی آلمان و نخست وزیر ایالت نوردراین وست فالن این کشور هم انسجام اجتماعی در آلمان را از طریق عواقب اقتصادی بحران کرونا در معرض خطر ارزیابی می کند.

وی تاکید کرد با توجه به اینکه برخی در این بحران وضعیت اقتصادی بهتری پیدا کرده اند اما برخی دیگر شغل خود را از دست داده و درآمد و موجودیت خود را در معرض خطر ارزیابی می کنند جدایی ها در جامعه افزایش می یابد. به گفته وی در این شرایط خطر جدایی های اقتصادی و اجتماعی بیشتر از از هم گسیختگی ها در دوران بحران پناهندگان جامعه آلمان را تهدید می کند.

تست های جمعی کرونا در آلمان هم که در دستور کار وزارت بهداشت این کشور قرار گرفته است می تواند در سال جاری میلادی حدود 7.6 میلیارد یورو هزینه به بار آورد.

حدود 225 نفر از سیاستمداران و محقان بلند پایه و کاشناسان بخش های سلامت هم خواستار برگزاری نشست به موقع جی 20 برای کمک به کشورهای فقیر در بحران کرونا شدند. امضا کنندگان این بیانیه روز سه شنبه در نامه بازی اعلام کردند که این بیماری همه گیر میلیون ها نفر را به فقر کشانده است.

از جمله امضا کنندگان این نامه باز یوشکا فیشر، وزیر امور خارجه سابق آلمان، "وولفگانگ شوسل"، صدر اعظم اسبق اتریش، گوردون براون، نخست وزیر اسبق انگلیس، تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و بان کی مون ، دبیر کل سابق سازمان ملل بودند.

کاهش محدودیت‌ها در فرانسه

فرانسه هم از روز سه شنبه محدودیت های کرونایی خود را کاهش می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از امروز (سه شنبه) شهروندان فرانسوی می توانند دوباره به کل این کشور سفر کنند. رستوران ، کافه ها و بارها هم دوباره در این کشور بازگشایی می شوند. در پاریس هم پارک ها و بوستان های عمومی دوباره باز می شود.

جمهوری چک مرزهای خود را باز می‌کند

جمهوری چک هم از 15 ژوئن ( 26 خرداد ماه) مرزهای خود را بر روی توریست های آلمانی می گشاید. این تصمیم را کابینه دولتی در روز دوشنبه اتخاذ کرد. جمهوری چک مرزهای خود را همچنین بر روی کشورهای همسایه، و همچنین سوئیس و کرواسی باز می کند.

آمارها همچنین از کاهش موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا خبر می دهد.

همچنین برای اولین بار از ماه مارس هیچ مرگ کرونایی در 24 ساعت در اسپانیا گزارش نشده است.

موزه فرانکفورت آثار کرونایی را جمع آوری می‌کند

خاطراتی از دوران کرونا در موزه فرانکفورت جمع می شود. بیش از 200 شهروند فرانکفورتی تا به حال به فراخوان این موزه تاریخی در این باره پاسخ داده و خاطرات خود از دوران کرونا را ارائه داده‌اند.

انگلیس هم می خواهد سفرهای هوایی از برخی کشورها را تسهیل کند. دولت انگلیس می خواهد با ایجاد برخی پل های هوایی اقدامات قرنطینه ای تصمیم گرفته شده برای خیلی مسافران را دور بزند.

بر اساس تصمیمات دولت انگلیس مسافران هوایی در آینده که از کشورهای کم خطر به انگلیس می آیند نیاز نیست به مدت دو هفته در قرنطینه باقی بمانند.

انگلیس بیشترین آمار مرگ کرونایی در اروپا را به خود اختصاص داده و تا به حال در این کشور 39 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کرونا در اروپا همچنان قربانی گرفته و افراد بیشتری را درگیر خود می‌کند

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا تا به حال 286718 نفر به کرونا مبتلا شده و 27127 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.‌

در انگلیس هم تا به حال 276332 نفر به کرونا مبتلا شده و 39045 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار داشته و تا به حال 233197 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 33475 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 189220 نفر به کرونا مبتلا شده و 28833 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 183765 نفر به کرونا مبتلا شده و 8618 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اعتراضات با قایق علیه محدودیت ها در برلین

اعتراضات قایق سواران در برلین به محدودیت های کرونایی مقامات پایتخت این کشور را شوکه کرد. بر اساس اطلاعات پلیس حدود 1500 نفر در این مدل اعتراضی در برلین شرکت کردند.

افزایش خشونت خانگی در آلمان

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که در جریان بحران کرونا خشونت علیه زنان و کودکان در قرنطینه خانگی و همچنین نگرانی اقتصادی درباره اوضاع کنونی افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس حدود 31 درصد زنان اعلام کرده‌اند که در دوران قرنطینه خانگی حداقل یک ضرب و شتم بدنی را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما