شناسهٔ خبر: 40475599 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی تولیدکننده بتونیر یا میکسر بتن

امروزه با سرعت گرفتن هر چه بیشتر ساخت‌وسازها اکثر پیمانکاران برای اینکه بتوانند سرعت کار در پروژه‌های عمرانی خود را بالا ببرند، برای تولید بتن با کیفیت از بتونیرها استفاده می‌کنند (میکسر بتن و یا همان بتونیر یا خلاطه از دیرباز نیاز پیمانکاران در این صنعت را مرتفع ساخته) و بتن با کیفیت‌تری نسبت به گذشته در اختیار آنها قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت پارس موتور، این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده و تأمین‌کننده ماشین‌آلات ساختمانی می‌باشد که با داشتن دانش و تجربه در سال‌های متمادی توانسته نیاز تولید در این صنعت را مرتفع سازد. لطفا جهت انتخاب بهترین بتونیر و اطلاع از قیمت بتونیر با مشاوران پارس موتور تماس حاصل نمایید.

انواع بتونیر یا میکسر بتن:

۱. بتونیر ۲۵۰ لیتری

۲. بتونیر ۳۵۰ لیتری

۳. بتونیر ۴۰۰ لیتری

۴. بتونیر ۵۰۰ لیتری

۵. بتونیر ۷۵۰ لیتری

۶. بتونیر یا میکسر بتن ۱۰۰۰ لیتری

۷. بتونیر ۱۲۰ لیتری آزمایشگاهی

در انتخاب بتونیر و یا میکسر بتن باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید

۱. نوع ورق آهن بکار گرفته‌ شده در تولید میکسر بتن و نوع جنس ورق که حتما باید از ورق آهن ضد سایش باشد و این خود یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مصرف‌کنندگان و پیمانکاران می‌باشد.

۲. در درجه دوم برای خرید یک میکسر بتن، چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد نوع موتور بکار گرفته‌ شده در بتونیر می‌باشد که می‌توان در آن از موتورهای سه فاز و تکفاز استفاده گردد، نوع سیم‌پیچی آن از نوع سیم مس می‌باشد و باید آمپر مناسبی داشته باشد.

۳. بتونیر باید دارای شاسی مقاومی باشد که اصولا این شاسی از نوع قوطی‌های آهنین با ضخامت بالا در نظر گرفته می‌شود.

۴. بتونیرها دارای دو مدل دنده دور دیگ (این مدل از دستگاه قدرت چرخش و میکس بتن را از طریق موتور به دنده‌ای که در دور دیگ قرار دارد منتقل می‌کند) نوع دیگر این ملات ساز بتونیر دنده زیر نام دارد که قدرت دورانی دیگ از دنده‌ای که در کف دستگاه تعبیه گردیده تأمین می‌گردد.

۵. در ساخت بتونیرهای کوچک، اصولا در سایز بتونیر ۲۵۰ لیتری الی میکسر بتن ۴۰۰ لیتری از ورق آهن ۳ استفاده می‌شود و نیروی گردش جهت تخلیه دیگ توسط یک فرمان که به گیربکس متصل گردیده به دیگ منتقل می‌شود و عملیات تخلیه و سپس بارگیری انجام می‌گردد.

اکثر پیمانکاران برای کارهای کوچک و جاهایی که دسترسی کمتری دارد از این ملات سازها و بتونیر ها استفاده می‌کنند.

۶. بتونیر ۵۰۰ لیتری و بتونیر ۷۵۰ لیتری و بتونیر ۱۰۰۰ لیتری جزو ملات سازها یا میکسر بتن‌های بزرگ محسوب می‌شود که ورق ضخیم‌تری نسبت به سایز کوچک‌تر دارد و دارای یک پیمانه جهت بارگیری و جک هیدرولیک جهت جابجایی پیمانه می‌باشد.

قیمت بتونیر یا میکسر بتن و عوامل موثر در آن

عواملی که در قیمت بتونیر تاثیر بسزایی دارد می‌تواند خیلی متفاوت باشد، شاید از دید یک مصرف‌کننده بتونیرها آن‌ چنان تفاوتی با هم نداشته باشند، در اینجا به تک‌تک آنها اشاره می‌کنیم.

الکتروموتور بتونیر: الکتروموتور دارای سیم‌پیچی مس و سیم‌پیچی آلومینیوم می‌باشد که شرکت پارس موتور از موتورهایی با سیم‌پیچی مس و با دور خروجی ۱۴۰۰ دور در تولیدات خود استفاده می‌کند.

در مرحله دوم نوع ورق آهن دستگاه بتونیر می‌باشد که بهتر است از نوع ضد سایش بوده تا از خورندگی در برابر بتن جلوگیری نماید.

در درجه سوم نوع جنس بکار رفته در تولید دنده‌های میکسر بتن و ضخامت ورق شاسی اصلی دستگاه و در درجه آخر گیربکسی که برای گردش دیگ بکار گرفته‌شده، گیربکس باید از نوع دنده‌برنجی باشد و نه چدنی، کلیه این موارد می‌تواند تعیین‌کننده قیمت بتونیر یا میکسر بتن باشد.

 پیمانکاران با در نظر گرفتن این نکات می‌توانند دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

 نکات اصلی در نگهداری و تعمیر بتونیر یا خلاطه

۱. برای شروع کار با بتونیر تکفاز باید سیستم برقی اعم از کلید و موتور و کابل برق را به‌طور دقیق چک کرد.

۲. دنده‌های بتونیر باید گریس کاری شود تا هم از استهلاک دنده‌ها جلوگیری گردد و هم از صدای کمتری برخوردار باشد و باعث گردد که دیگ به‌صورت روان عملیات میکس را انجام دهد.

۳. باید توجه داشت به مقدار گنجایش دیگ نسبت به بارگیری مصالح و تولید بتن اقدام کنید تا فشار بیش‌ از حد به موتور دستگاه وارد نشود و در زمان تخلیه نیز گیربکس آسیب نبیند.

۴. دستگاه بتونیر در جای صاف و مسطح قرار داشته باشد و هرچند وقت یکبار تایرهای دستگاه چک شود.

۵. بتن‌های مانده در دستگاه میکسر بتن باید از روی دیگ و بدنه پاک‌سازی گردد.

parsmotorsco.com وب‌سایت:

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما