شناسهٔ خبر: 40474261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

روحانی قهرمان کاراته جام‌های قهرمانی خود را به حوزه خراسان اهدا کرد

حوزه/ حجت الاسلام محمدرضا وحیدی، سه جام قهرمانی بین المللی کاراته sosai cup ، ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ میلادی را به حوزه علمیه خراسان اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در مراسمی، حجت الاسلام محمدرضا وحیدی، سه جام  قهرمانی بین المللی کاراته sosai cup ، ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ میلادی را به حوزه علمیه خراسان اهدا کرد.

این روحانی ورزشکار، بیش از ۱۰۰ شاگرد طلبه و غیر طلبه دارد و نمایندۀ سبک سوکیوکوشین کاراته در خراسان رضوی و مسئول کمیته انضباطی و فرهنگی کاراتۀ استان و همچنین عضو هیئت‌رئیسۀ همین سبک در کشور است.

حجت الاسلام وحیدی در مسابقات بین المللی سوکیوکوشین کاراته ۲۰۱۸ ( HANSHI OISHI) که با حضور ۵۵۰ شرکت کننده و ورزشکار از چندین کشور خاورمیانه و کشور های ژاپن و برزیل و ریاست سازمان جهانی در اهواز برگزار شد، عناوین قهرمانی در رشته کاتا و کسب مدال طلا در این سبک و نایب قهرمانی و کسب مدال نقره در وزن ۹۰ کیلوگرم رشته‌ی کومیته(مبارزه) را به دست آورد. این مدرس حوزه علمیه خراسان برای دریافت جوایز و مدال های قهرمانی خود در این مسابقه، با لباس روحانیت بر روی سکو ایستاد و باعث حیرت حضار و ورزشکاران شد

حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در این مراسم اهدای جام قهرمانی کاراته حجت الاسلام محمد رضا وحیدی به  حوزه علمیه خراسان که با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی این حوزه صورت گرفت، گفت: باعث افتخار است که استاد حوزه علمیه مصداق "مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ " در عرصه های مختلف باشد و علاوه بر توانمندی در زمینه های پژوهشی، فرهنگی، جهادگری، انقلابی گری و پیام رسانی، در عرصه‌ی بین الملل نیز خوش درخشیده و کسب افتخار در ورزش را نیز به آن افزوده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان، با تاکید بر توجه به سلامت فردی، خاطرنشان کرد: طلاب نیاز به تحرک و طراوت و شادابی دارند تا در عرصه ی جهادگری بتوانند با قدرت به تبلیغ دین بپردازند.

​​​​​​​وی تصریح کرد: امروز ابزار پیشرفته در عرصه ی جهاد و دفاع وجود دارد که باید با استفاده از نیروی توانمند و ماهری که از سلامت و شادابی برخوردار است به رشد و موفقیت بشتری در این زمینه دست یافت.

مدیر حوزه علمیه خراسان، تاکید کرد: طلبه ای که بخواهد در عرصه ی جهاد و جهادگری قدم بردارد علاوه بر ارتقا توانمندی خود در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی، باید در زمینه‌ی ورزشی نیز کسب مهارت کند تا شاهد موفقیت های روز افزون باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: یکی از کارهایی که در حوزه باید انجام و بصورت گسترده پیگیری شود، بحث آموزش های نظامی و دفاع شخصی است که اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه ویژه شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه فعالیت فرهنگی و تبلیغی به عنوان وظیفه ی ذاتیحوزویان محسوب می شوند، ابراز کرد: طلاب و روحانیون برای  فعالیت های جهادی در عرصه های مختلف کمک رسانی به سیل و زلزله زدگان، مناطق محروم و ...، نیازمند توانمندی جسمی و مهارتی هستند که باید به آن تجهیز گردند.

تحق عملی " حوزه‌ی انقلابی، اندیشه و عمل"

وی با بیان اینکه طلاب جهادگر با برنامه ریزی و حفظ الزامات بهداشتی، وارد میدان های خطرناکی مانند مقابله با بیماری کرونا می شوند لذا توجه به توانمندی های جسمی حرکتی آنان ضرورت دارد، گفت: امید است با تلاش همه، " حوزه‌ی انقلابی، اندیشه و عمل" را به صورت عملی نشان دهیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به رشادت طلاب جهادی در مساله کرونا و به طور ویژه امر تغسیل و تدفین اموات، اشاره و خاطر نشان کرد: این مسئله افتخاری برای حوزه های علمیه شد که با حفظ حرمت مسلمان و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص، واجبی بر زمین نماند و طلاب حوزه های علمیه شجاعت و جهادگری را به عموم جامعه نشان دادند.

وی با اشاره به کسب مقام های قهرمانی در ورزش توسط حجت الاسلام وحیدی، در پایان ابراز کرد: معاونت فرهنگی می تواند تلاش ها و تربیت نیروی مستعد را سرلوحه ی کار خود قرار دهد و مرکز استعدادهای برتر و نخبگان نیز، زمینه ی آموزشی و پژوهشی را مهیا گرداند و این استعدادها به عنوان الگویی نمونه به طلاب معرفی شوند.
.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

نظر شما