شناسهٔ خبر: 40473624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار حوادث ۱۳ خرداد ماه ۹۹؛

کشف ۲۱ فقره سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان/برق جان سارق را گرفت

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۳ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروزسه شنبه ۱۳ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان سرقت‌های مسلحانه

با تلاش شبانه روزی پلیس استان، ۱۶ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۲۱ فقره سرقت کشف شد.

سردار"احمد طاهری"جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۱۶ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "سراوان"و "چابهار" با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

سردار طاهری بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، یک دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۷ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه، یک قبضه سلاح کلاش، یک تیغه خشاب حاوی ۱۸ فشنگ جنگی، یک قبضه کلت کمری و چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۲ فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه، یک فقره سرقت به عنف احشام، ۱۲ فقره سرقت به عنف تلفن همراه، ۵ فقره سرقت به عنف کیف پول و وجه نقد اعتراف کردند.

او  با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

برق جان سارق را گرفت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از برق گرفتگی سارق کابل‌های برق خبر داد.

سرهنگ" حسن کیخا   گفت: روز گذشته یک فقره مرگ مشکوک در در دوراهی "سد بمپور" از توابع شهرستان ایرانشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم ماموران پلیس به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: در بررسی‌های میدانی ماموران کلانتری محمدان مشخص شد مردی ۴۰ ساله هنگام بریدن کابل‌های برق دچار برق گرفتگی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: جسد متوفی با هماهنگی قضائی توسط نیرو‌های امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد.

انهدام باند حرفه‌ای سارقان به عنف با ۱۳ فقره سرقت در ایرانشهر

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند حرفه‌ای سارقان به عنف با ۱۳ فقره سرقت سهرستان ایرانشهر خبر داد.

سردار"احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی چندین فقره سرقت به عنف گوشی تلفن همراه و طلا و جواهرات در سطح شهرستان ایرانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی اظهارات یکی از شاکیان این پرونده که خانمی جوان است مشخص شد سارقان با یک دستگاه خودرو سواری پراید در پوشش مسافربر شخصی پس از سوار کردن وی و طی مسیری کوتاه با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری گوشی هوشمند تلفن همراه و طلا و جواهرات وی کرده اند.

سردار طاهری اظهار داشت: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ایرانشهر پس از بررسی دقیق اظهارات مالباختگان یکی از اعضای این باند را شناسایی و پس از یک سری تحقیقات گسترده میدانی مخفیگاهش را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

او  افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس تاکنون به بیش از ۱۳ فقره زورگیری از شهروندان در سطح شهرستان ایرانشهر با همدستی ۳ نفر از دوستانش اعتراف که با اطلاعات بدست آمده تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی ضمن هماهنگی‌های لازم قضائی همدستانش را طی عملیات‌های مجزا دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان که بین ۲۲ تا ۳۲ سال سن دارند از شهروندان خواست، چنانچه اطلاعات و یا شکایتی پیرامون موضوع فوق دارند مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و یا به صورت حضوری به پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر مراجعه کنند.

کشف ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از یک دستگاه کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم گفت: روز گذشته ماموران کلانتری این فرماندهی حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: ماموران این فرماندهی در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۵ عدد همزن و آبمیوه گیری قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم با اشاره به معرفی فرد متخلف به دادسرا از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک به کالای قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش تا در این خصوص اقدام شود.

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای محتویات داخل خودرو با ۶۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرسان زاهدان از انهدام باند ۸ نفره سارقان محتویات داخل خودرو با ۶۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"حمید رضا اکبری" گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس با بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان و سرنخ‌های بجامانده سه نفر از اعضای این باند را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان بیان کرد: تیم تجسس این سه مظنون را پس از هماهنگی قضائی در خیابان رسالت طی عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری ابراز کرد: در بازجوئی‌های اولیه متهمان دستگیر شده به چندین فقره سرقت داخل خودرو با همدستی ۵ نفر دیگر اعتراف که با اطلاعات بدست آمده ماموران انتظامی آن‌ها را طی عملیات‌های مجزا دستگیر کردند.

او  عنوان کرد: متهمان به ۶۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت داخل خودرو جدی بگیرند:اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء باارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.

کشف ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرباز

فرمانده انتظامی شهرستان سرباز از کشف ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "سیامک مرادی  اظهار داشت: روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان سرباز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور"راسک- سرباز" به یک دستگاه تریلی تانکردار دار مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

سرهنگ مرادی خاطر نشان کرد: خودرو کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرباز در پایان با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد قاطعانه با قاچاقچیان کالا و سوخت به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور از شهروندان خواست کلیه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انهدام باند سارقان کابل‌های برق با ۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان"خاش" از انهدام باند حرفه‌ای سارقان کابل‌های برق با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم کوچک زائی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق و مخابراتی در شهر خاش موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پلیس با بررسی سرقت‌ها و یک سری تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با جمع آوری ادله و مستندات کافی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیری کابل برق مسروقه کشف کردند.

سرهنگ کوچک زائی عنوان کرد: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۳ فقره سرقت کابل‌های مخابراتی و ۲ فقره سرقت منزل با همدستی ۲ تن از دوستانش اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به دستگیری همدستان متهم خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مقام قضائی معرفی شدند.

او  در پایان از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را در پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۶ تن سیمان قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده اسکانیا با ۲۶ تن سیمان قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: عصر روز گذشته مأموران ایست و بازرسی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "چابهار به جکیگور" به یک دستگاه تریلی کشنده حامل بار سیمان مشکوک شدند.

او  ادامه داد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن مقدار ۲۶ تن سیمان قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: کارشناسان گمرگ ارزش این محموله قاچاق را ۱۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کیخا مقدم با اشاره به توقیف تریلی خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف بیش از ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "سیب و سوران"

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از کشف بیش از ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی  گفت: روز گذشته یکی از تیم‌های پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور مواصلاتی منتهی به شهر سوران به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۲ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

او  تصریح کرد: در این راستا خودرو کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی یک جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با جدیت همواره با قاچاقچیان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مبارزه خواهد کرد.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی گزارش ۲ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در یکی از خیابان‌های شهر زابل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری با بررسی اظهارات مالباختگان و استفاده از سرنخ‌های بجامانده به فردی سابقه دار مظنون و با جمع آوری ادله کافی با هماهنگی مقام قضائی او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ۲ عدد پمپ آب، ۲ عدد کنتور آب، ۲ عدد جک، ۱ جعبه آچار، ۲ دستگاه دلر برقی، ۴ حلقه رینگ ولاستیک و انواع آچار‌های مختلف کشف شد. کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۳۷ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدار‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد‌های افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً با شماره تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

نظر شما