شناسهٔ خبر: 40473518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماز جمعه شیراز این هفته اقامه می‌شود/ برگزاری نماز جمعه در 59 نقطه استان فارس

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، از برگزاری نماز جمعه این هفته در ۵۹ شهر استان از جمله در کلانشهر شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان در گفت و گو با خبرگزاری فارس در شیراز، درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: طبق آخرین اعلام و بر اساس مجوز وزارت بهداشت، ۵۹ شهر فارس از جمله کلان‌شهر شیراز در زمره شهرهای با وضعیت «سفید» قرار گرفته‌اند و از همین رو، جمعه ۱۶ خرداد نماز جمعه در شهرستان‌های اعلامی اقامه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سرچهان نیز در فهرست شهرستان‌های با وضعیت سفید قرار گرفته و نماز جمعه در این ‌شهرستان نیز برگزار خواهد شد،گفت: شهرستان‌های لار، گراش، مرودشت، جهرم، فسا و شهرهای توابع آن‌ها نیز در وضعیت سفید قرار ندارند و این هفته نماز جمعه در شهرستان‌های یاد شده اقامه نخواهد شد.

 مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، در ادامه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از جمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل را توسط نمازگزاران ضروری خواند و گفت: همچنین افرادی که سابقه بیماری های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

ملک مکان اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کروناست، مسوولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس همچنین افزود: بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، فهرست شهرستان‌های سفید هر ۱۴ روز یک بار و فهرست شهرستان‌های زرد هر چهار یا پنج روز یک بار بازنگری می‌شود.

گفتنی است، براساس فهرست اعلامی وزارت بهداشت در ۱۲ خردادماه، ۳۱ شهرستان استان فارس شامل آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، اوز، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرمبید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سرچهان، سروستان، شیراز، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کازرون، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مهر و نی‌ریز نماز جمعه این هفته را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما