شناسهٔ خبر: 40472944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بنی‌سعید در گفتگو با آنا:

مجلس یازدهم در اولین فرصت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس را به تصویب برساند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان گفت: مجلس یازدهم پرچمدار نهضت شفافیت شود و در اولین فرصت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به تصویب برساند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی بنی‌سعید در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به آغاز به‌کار مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی و مطالبه جامعه نسبت به تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار کرد: فعالان دانشجویی کشور نیز از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارند که در خصوص طرح شفافیت هرچه سریع‌تر در ابتدای مجلس یازدهم حُسن نیت خود را به مردم نشان دهند.

وی افزود: جای سؤال و تأمل است که چرا شفافیت آرای نمایندگان پارلمان در کشور وجود ندارد و این ضعف قانونی باید توسط خود نمایندگان حل شود، مگر می‌شود که نمایندگان مردم  مسئولیت مدنی در قبال آرایی که می‌دهند نداشته باشند؛ اگر رأی آن‌ها باعث خسارت به جامعه شود، نه تنها توسط هیچ نهادی مؤاخذه نمی‌شوند بلکه مردم و موکلان آن‌ها نیز از آرای نمایندگان خود باخبر نمی‌شوند و به راحتی از آن خطاها عبور می‌کنند‌.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان بیان کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند نمایندگان را در قبال آرای آنان مسئولیت‌پذیر کند و باعث یک کنش‌گری مثبت میان مردم و مجلس شود؛ این کار موجب مردمی‌تر شدن بدنه مجلس با کف جامعه می‌شود و نمایندگان دغدغه پیدا کنند که بیش از پیش به مطالبه‌گری حقوق مستضعفان و محرومان بپردازند.

بنی‌سعید تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم با تصویب طرح شفافیت، پرچمدار عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی در این دوره باشند و معنا و مفهوم مردم‌سالاری دینی را در جامعه نهادینه کنند.

انتهای پیام/4118/

نظر شما