شناسهٔ خبر: 40472538 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رپرتاژ آگهی؛ ارتقاء سئوی سایت با رپورتاژ آگهی و لینک سازی

مهیار میرزاپور

به روزرسانی محتواها و رسیدگی مداوم به وب سایت می تواند در بالا ماندن امتیاز شما در موتورهای جستجو موثر باشد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - یکی از مسائلی که می بایست برای یک مدیر وب سایت یا طراح آن مهم باشد، نکاتی است که در سئو تاثیر گذارند. مواردی چون بهینه سازی صفحات سایت یا رتبه ای که در جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی آن کسب و کار ایجاد شده است. قرار است در این مطلب درباره مواردی بگوییم که روی ارتقا سئو سایت شما تاثیر مستقیمی می گذارد و به بالا رفتن رتبه شما در رده بندی های جهانی کمک می کند.

سوال از تریبون: برای ارتقا سئو سایت خود به چه مواردی توجه کنیم؟

اول از همه مهم است که بدانید بالا رفتن سئو یک وب سایت منوط به یک تغییر و دو تغییر نیست. اینطور نیست که شما یک مورد را انجام دهید و منتظر بمانید تا برای همیشه وب سایتتان در صفحات جستجوی گوگل رتبه های اول را بگیرد. به روزرسانی محتواها و رسیدگی مداوم به وب سایت می تواند در بالا ماندن امتیاز شما در موتورهای جستجو موثر باشد. نکاتی که در ادامه گفته می شود مهم و کاربردی بوده و در صورت مشکل داشتن و برطرف کردن آن ها رتبه سایت شما به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند.

لینک سازی در سئو سایت چقدر اهمیت دارد؟

لینک ها تاثیر بسیاری زیادی روی سئوی صفحات سایت شما دارند. اگر لینک دهی درستی برای یک مطلب انجام دهید، تا حد زیادی سئو آن را بالا برده اید. از نظر نوع لینک هایی که باید داخل متون هر مطلب گذاشته شود، دو نوع لینک داخلی و خارجی داریم. لینک های داخلی لینک هایی هستند که به یکی از مطالب وب سایت خودتان یا یکی از بخش های خدمات دهی به مشتریانتان لینک می شود. برای مثال اگر شما یک وب سایت گردشگری دارید و مقاله ای مرتبط با تور اروپا منتشر کرده اید، در یکی از بخش های این محتوا می توانید لینکی به صفحه تورهای اروپای آژانس هواپیمایی خودتان بدهید. با اینکار مشتری ای که قصد سفر به اروپا را داشته باشد با دیدن لیست تورهای شما امکان دارد از شما خریداری کند.

به نوع دیگری از لینک‌ها ، لینک خارجی گفته می‌شود. این لینک ها در واقع هوشمندی شما را به گوگل نشان می دهد. به این معنا که شما از سایت های دیگر روی کلمات کلیدی تان به سایت خود لینک می دهید. برای مثال در سایت زومیت شما مقاله ای درباره تور اروپا منتشر میکنید و داخل متن عبارت خرید تور اروپا را به یکی از محتوا های مرتبط در سایت خود،‌ لینک می دهید. به این شکل به موتور های جستجو از جمله موتور جستجوی گوگل نشان میدهید که چقدر محتوای سایت شما معتبر بوده که از سایت های با اعتبار مانند زومیت به سایت شما لینک داده شده است. همینطور اگر شما نیز از سایت خود به سایت دیگری لینک داده باشید، آن لینک، لینک خارجی محسوب می‌شود

چگونه سئو را با انتشار رپورتاژ آگهی ارتقا دهیم؟

یکی از روش های موثر در بالا بردن سئو سایت و دیده شدن برند شما، استفاده از رپورتاژ آگهی هاست. به این صورت که متنی درباره برند شما یا محصولات شما نوشته می شود و در یک سایت خبری یا سایت پر بازدید قرار می گیرد. معمولاً این مطلب یا برای همیشه یا مدت زمان زیادی در سایت مقصد باقی خواهد ماند برای همین به آن رپورتاژ آگهی دائمی یا بک لینک دائمی نیز گفته می‌شود. همین قضیه، رپورتاژ را به یکی از ماندگارترین متدهای سئو خارجی سایت تبدیل کرده است.

یکی از پلتفرم هایی که خدمات انتشار رپورتاژ خبری و آگهی را در اختیار شما قرار می دهد، وب سایت رپورتاژ خبری تریبون است. تریبون با بیش از 300 رسانه فعال در ارتباط است که می تواند رپورتاژ آگهی شما را در هر کدام از این رسانه منتشر کند. رپورتاژ آگهی اعتبار سایت را بالا می برد و فرآیند لینک سازی را به شیوه ای طبیعی ایجاد می کند. به این نوع لینک‌ها ساخت بک لینک دائمی گفته می شود. بک لینک یکی از لینک های با ارزشی است که وقتی از طرف یک سایت معتبر و پر بازدید به سایت شما داده می شود، باعث بهبود و ارتقا سئو سایت شما خواهد شد.

 رعایت تمام نکات سئو داخلی یا on page از زبان تریبون

به غیر از مواردی که گفته شد و جزو سئوی آف پیج به حساب می آید، بعضی از نکات مربوط به خود صفحات در وب سایت می شود. زمانی که تولید محتوا می کنید باید حواستان به نکات سئو متن هم باشد. برای مثال این مساله که می بایست در پاراگراف اول حداقل یکبار کلمه کلیدی صفحه تکرار شود. یا اینکه در یکی از عنوان‌های مطلب کلمه کلیدی بیاید. به غیر از این موارد، یکی سری متا تگ ها هم هست که می بایست پر شوند. مثلاً گوگل عنوان صفحه را به صورت متا تگ تایتل می شناسد. یعنی همان تب بالای مرورگرتان که وقتی ماوس را روی آن قرار می دهید نوشته ای را نشان می دهد. این نوشته همان عنوان صفحه است. این عنوان با متنی که به عنوان تیتر مطلب در صفحه با تگ H1 قرار می گیرد متفاوت است. سعی کنید حتماً کلمه کلیدی را در این عنوان استفاده کنید.

بخش دیگری هم که در سئو اهمیت دارد، بخش توضیحات است. یا همان تگ description که همان توضیحی است که وقتی یک کلمه کلیدی را در گوگل سرچ می کنیم در لیست نتایج به عنوان خلاصه مطلب نشان می دهد. سعی کنید کلمه کلیدی را در این متن هم استفاده کنید. البته اگر با پلتفرم وردپرس کار کنید و افزونه یواست سئو را هم نصب کرده باشید، تمام این نکات را به شما متذکر خواهد شد.

مورد آخری که در این مطلب می خواهیم به آن اشاره کنیم، بحث تگ تصاویر است. تصاویر شاید به ظاهر نقش پر رنگی در سئو مطالب یا سئو صفحات سایت ایفا نکنند اما حقیقیت این است که می توانند تاثیر منفی زیادی رو امتیاز سایت تان در گوگل داشته باشند. برای مثال تصور کنید شما هیچ اهمیتی به سایز عکس آپلود شده روی سایتتان ندهید. اینکه حجم تصاویر چقدر زیاد باشد. همین می تواند یک امتیاز منفی بزرگ برای لود و سرعت سایت باشد. اما اگر از تصاویری که میگذارید به درستی استفاده شود در ارتقا سئو سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت. هر تصویری در سایت دارای تگی به نام Alt است. این تگ در واقع توضیحی است که شما درباره تصویر به گوگل می دهید.

مجموعه ای از اقدامات بالا به علاوه ساختار مناسب وب سایت و زمینه سازی فنی می تواند امتیاز شما را در موتورهای جستجو بالا ببرد و به مرور زمان جایگاه شما در نتایج سایت گوگل تثبیت کند.

منبع

نظر شما