شناسهٔ خبر: 40471180 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

همه جزییات قرعه کشی ایران خودرو و سایپا ۹۹ + راهکار ثبت نام و جرائم

تاریخ قرعه کشی ایران خودرو و سایپا، زمان اعلام اسامی برندگان و جریمه عدم واریز مبلغ خودرو و ثبت اطلاعات نادرست اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا ثبت نام خودرو از چهار خرداد آغاز شده و ۱۴ خرداد به پایان می‌رسد، طرح قرعه کشی پیش فروش خودرو باز هم اجرا خواهد شد.

ثبت نام پیش فروش خودرو تا چه زمانی ادامه دارد؟

ثبت نام قرعه کشی پیش فروش خودرو طبق اعلام قبلی در روز چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ به پایان می‌رسد و با توجه به اعلام سازمان حمایت مبنی بر قرعه‌کشی در روز شنبه آینده بعید است زمان آن تمدید شود.

خودرو

چگونه در طرح فروش فوق‌العاده خودرو ثبت نام انجام می‌شود؟

متقاضیان با مراجعه به سایت شرکت‌های خودروسازی پیش ثبت نام اولیه را انجام داده و از طریق این سایت برای احراز هویت به سامانه "امتا" ورود کرده و مراحل لازم را انجام می‌دهند. پس از این مرحله دوباره به سایت خودروسازی مراجعه کرده و با معرفی حساب، برای خرید خودرو اعلام آمادگی می‌کنند.

قرعه کشی فروش فوق‌العاده خودرو سایپا چه زمانی است؟

مدیرعامل گروه سایپا از اجرای فرآیند قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا در روز یکشنبه ۱۸ خردادماه خبر داد.

خودرو

اسامی منتخبین طرح فروش کی اعلام می‌شود؟

مدیر عامل سایپا گفت: اسامی منتخبین این طرح فروش پس از پایان قرعه‌کشی و تأیید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

طرح پیش فروش جدید سایپا چه زمانی خواهد بود؟

مدیر عامل سایپا گفت: پس از انجام قرعه کشی طرح فروش فوق‌العاده، عرضه ۳۰ هزار دستگاه دیگر را در قالب طرح پیش‌فروش آغاز خواهیم کردT وی افزود: اطلاعات تکمیلی پیش فروش خودرو روز شنبه ۱۷ خردادماه اعلام می‌شود.

زمان قرعه کشی فروش فوق‌العاده ایران خودرو کی است؟

طبق اعلام قبلی زمان قرعه کشی ایران خودرو روز شنبه ۱۷ خرداد ماه است.

خودرو

واریز وجه خودرو چگونه است؟

متقاضیان مکلف‌اند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند؛ در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تأیید دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌شود.

خودرو ثبت نامی چه زمانی تحویل خریدار می‌شود؟

به گفته خودروسازان حداقل سه ماه پس از قرعه‌کشی خودرو تحویل مشتری داده می‌شود.

چه تعداد در طرح پیش فروش خودرو ثبت نام کردند؟

به نقل از تسنیم شنیده‌ها حکایت از آن دارد که حدود شش میلیون نفر اقدام به پیش ثبت نام کرده اند و این آمار ساعتی در حال رکود زنی است.

افراد دارای پلاک زرد می‌توانند در طرح فروش فوق‌العاده خودرو ثبت نام کنند؟

پلاک‌های زرد یعنی خودروهای کامیون، تاکسی و خودروهای عمومی جز پلاک‌های جاری محسوب نشده و دارندگان این خودروها می‌توانند وارد فرآیند ثبت‌نام شوند.

خودرو

اگر فردی در قرعه کشی برنده شود و وجه را واریز نکند چه می‌شود؟

برخی منابع اعلام کردند اگر فردی در قرعه کشی برنده شده و وجه مورد نیاز را تأمین نکند تا دو سال از شرکت در فرآیند ثبت نام محروم می‌شود، اما سرپرست امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: کسانی که در قرعه کشی برنده شوند، اما توان تأمین وجه را نداشته باشند محدودیتی برای شرکت در قرعه کشی‌های بعدی نخواهند داشت، البته خودرو سازان محدودیت‌هایی در این باره اعمال کردند که به آن‌ها تذکر داده شد و این محدودیت در اطلاعیه فروش دو خودرو ساز اصلاح شده است.

خودرو

افرادی که در قرعه کشی برنده نمی‌شوند چه کنند؟

افرادی که در این دوره از قرعه‌کشی برنده نشوند، باید منتظر شرکت در دوره بعدی ثبت‌نام‌ها باشند. این طرح تا پایان سال طی چند مرحله دیگر نیز انجام می‌شود.

شرایط چک خریدار چیست؟

شرط ارائه چک در مصوبه کمیته خودرو ستاد تنظیم بازار حذف شد و به جای آن خریدار یک میلیون تومان از وجه را نزد خود نگه می‌دارد، بعد از دوران رهن، خریدار یک میلیون باقی مانده را واریز می‌کند و سند به وی تحویل داده می‌شود.

افرادی که پلاک فعال و خودروی فرسوده دارند چگونه ثبت نام کنند؟

شرط نداشتن پلاک جاری در دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش فروش تا یک سال وجود دارد، اما برای مشارکت در تولید یک سال و دو ساله این محدودیت وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند ثبت نام کنند.

افرادی که حائز شرایط ثبت نام نیستند چه کنند؟

کسی که به هر دلیل حائز شرایط نمی‌شود، می‌تواند در طرح‌های دیگر که طرح پیش فروش و مشارکت در طرح یک سال و دو سال و فروش‌های فوق‌العاده که تا پایان سال خواهد بود، شرکت کند.

خودرو

جریمه ثبت اطلاعات غلط چیست؟

مهدی صادقی نیارکی سرپرست امور صنایع وزارت صمت گفت: طرح‌های فروش فوق‌العاده برای عدالت در توزیع خودرو است و یکی از مصداق‌های عدالت این است که افرادی که تا کنون خودرو دریافت نکرده اند، ثبت نام کنند؛ از این رو برای کسانی که اطلاعات غلط درج کنند، محدودیت و محرومیت از ثبت نام تا سه سال در مراحل بعدی در نظر گرفتیم.

شرایط ثبت نام پیش فروش خودرو چیست؟

مشروح آخرین اطلاعیه مشترک خودروسازان به شرح زیر است:

پیرو جلسه مورخ ۹۹.۳.۹ کمیته خودرو که با حضور اعضای کمیته اعم از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و دو شرکت خودروساز (گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا) برگزار شده، بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان حضور در فرآیند فروش فوق‌العاده ویژه ایام عید سعید فطر می‌رساند:

  • جهت اطمینان‌بخشی به افکار عمومی در صحت و دقت قرعه‌کشی، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها در تمامی مراحل قرعه‌کشی، حضور خواهند داشت.
  • بلافاصله پس از اتمام فرآیند قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی لازم در سایت هر یک از خودروسازان به تفکیک خودرو انجام خواهد شد.
  • متقاضیان مکلف‌اند ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام منتخبان از سوی خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام نمایند؛ ضمن اینکه در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تأیید دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌گردد.
  • صرفاً سند فروش خودرو از سوی خودروساز، با درج عبارت «ترهین یک ساله در فروش فوق‌العاده»، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز گردیده که پس از اتمام دوران ترهین، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.
  • با توجه به مفاد قرارداد فروش؛ امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی از سوی متقاضیان در دوران ترهین وجود نخواهد داشت.
  • متقاضیانی که ظرف ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

نظر شما