شناسهٔ خبر: 40471061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ خرداد آغاز یک تحول اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی بود

کرج - ایرنا - معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه ۱۵ خرداد آغاز توسعه اندیشه های حضرت امام (ره) بود،گفت: ۱۵ خرداد آغازگر یک تحول اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رسولی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ خرداد زنگ خطری از طرف امام (ره) به مستکبرین و رژیم حاکم در ایران بود که این ها وجود یک رهبر عالی دینی در جامعه را حس کرده بودند.

وی اظهار داشت: رژیم طاغوت امام خمینی (ره) را حس یک خطر بزرگ دانستند که باعث شد در مقابل امام صف آرایی کنند.

وی در ادامه با تسلیت فرارسیدن سی و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: اولین گام برای تبعیت از یک مسیر، شناخت نسبت به مسیری است که در آن پا می گذاریم که اگر این شناخت به موقع شکل نگیرد، رفتار انسان هم مثمر ثمر نخواهد بود.

رسولی افزود: اگر بخواهیم اندیشه های امام خمینی (ره) را تبیین کنیم یا راه امام (ره) را بشناسیم و اهدافی را که ایشان در تشکیل حکومت اسلامی دنبال کردند را بشناسیم، اولین قدم شناخت آرمان های اسلامی است.

وی ادامه داد: باید راه امام، هدف امام و اندیشه هایی که به واسطه آن انقلاب اسلامی را پایه ریزی و پایه گذاری کرد و حکومت اسلامی تشکیل داد در جامعه اسلامی به درستی تبیین شود.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: زیرا آنقدر مکتب امام که مکتب اهل بیت (ع) است زیبایی دارد اگر برای مردم بیان شود خودبخود برای آنان  جاذبه ایجاد می کند و عامل جذب مردم نسبت به مکتب اهل بیت (ع) است و اگر هم اهداف و اندیشه های رهبر عالی برای مردم جا بیافتد خودبخود این مردم پیاده ساز این اهداف در جامعه اسلامی هستند.

وی بیان داشت: اگر مردم نسبت به آرمان های رهبر دینی و رهبر جامعه شناخت نداشته باشند بهترین رهبر هم مثل امیرالمومنین (ع) باشد، خانه نشین می شود.

رسولی اضافه کرد: بعد از شناخت باید به  دنبال پیاده سازی اهداف و اندیشه های رهبر در جامعه بود، لذا شناخت اندیشه های امام اولین قدم برای عملیاتی سازی اهداف امام در جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر زیبایی های مکتب امام برای جوانان و نسل جوان به درستی تبیین شود و جوانان ما با آن اندیشه های ناب امام آشنا شوند، انگار که با امام زندگی کرده و با امام بوده اند؛ مثل خیلی از جوانان که در کشورهای دیگر امام را ندیده اند ولی عاشق این مسیر هستند و مرید حضرت امام هستند و به دنبال پیاده سازی اهداف ایشان در جامعه خودشان هستند.

وی تاکید کرد: باید زیبایی های مکتب امام را برای جوانان تبیین کنیم تا با طیب خاطر به این مسیر گرایش یابند.

وی گفت: خط امام و راه امام بایستی در اصول بنیادینی که امام به واسطه آن قیام کردند را در آن جستجو کرد و خط و راه امام چیزی جز خط نظام توحیدی و انبیای الهی نبوده و راه مستقیم به سوی خدا بوده و چیزی جدای از اندیشه های ناب توحیدی محسوب نمی شود.

رسولی اضافه کرد: امام چیزی جدید و نو را پایه گذاری نکرد بلکه برعکس، که اندیشه های ناب الهی را زنده کرد که همان دین در جامعه بود و امام قدیمی ترین نهاد جامعه را که به فراموشی سپرده شده بود و نیاز فطری انسان ها بود را در جامعه زنده و تقویت و توسعه داد.

نظر شما