شناسهٔ خبر: 40470622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نوبخت در مجلس: از سال ۹۲ تاکنون پرداختی مستمری‌بگیران ۹ برابر افزایش یافته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از سال ۹۲ تاکنون پرداختی مستمری‌بگیران ۹ برابر شده است و دولت نسبت به محرومان و مستضعفان توجه خاص دارد،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 13 خرداد 99) خانه ملت، پس از ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور، گفت: 765 میلیارد تومان در سال 98 به ایثارگران معسر اختصاص دادیم که این میزان در سال 99 به 1070 میلیارد تومان رسید.

وی افزود: برای کاهش فقر مطلق نیز در سال 96، 4 هزار میلیارد تومان، در سال 97، 7 هزار میلیارد تومان، در سال 98، 8 هزار و 400 میلیارد تومان و در سال 99 نیز 15 هزار و 555 میلیارد تومان تخصیص دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: برخی نمایندگان در این جلسه اعلام کردند که مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش نیافته است در حالی که در سال 98 این میزان 20 درصد افزایش یافته و دولت 240 هزار میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده است.

نوبخت تأکید کرد: از سال 92 تاکنون پرداختی مستمری‌بگیران 9 برابر شده است و دولت نسبت به محرومان و مستضعفان توجه خاص دارد، چنانچه در سال گذشته، 10 هزار واحد کَپَر را تبدیل به خانه کرده و کلیدهای آن را در جریان سفر به جنوب کرمان به این خانواده‌ها اعطا کردیم.

وی افزود: همچنین در استان خراسان جنوبی مسکن جدید ساختیم و دو روز گذشته کلید 4 هزار و 100 واحد مسکونی را در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان تحویل دادیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه رونق تولید نیاز به برنامه دارد، گفت: در گزارش خود، 5 برنامه را برای این موضوع شرح دادم که برنامه اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است.

نوبخت ادامه داد: برای اشتغال روستایی و عشایری، جهش تولید و آمایش سرزمینی برنامه داریم که اسناد بسیاری از آمایش‌های سرزمینی تصویب شده و یا تا ماه آینده تصویب می‌شود و سند ملی آن تحویل نمایندگان خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد خانوارهای تحت پوشش از سال 92 که حدود دو میلیون خانوار بود در سال 94 به حدود 3 میلیون خانوار افزایش یافته است لذا شرافت دولت در خدمت به محرومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: دولت پرداخت‌های خود را انجام می‌دهد و در طی مسیر خود نیاز به همکاری مجلس دارد، لذا درخواست داریم نمایندگان ایده‌آل‌های‌شان را با توجه به مقدورات دولت مطرح کنند.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: در حال احداث 81 هزار واحد مسکونی برای محرومان هستیم و 40 هزار واحد نیز برای محرومان روستایی در دست احداث داریم.

انتهای پیام/

نظر شما