شناسهٔ خبر: 40470617 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تدوین شیوه‌نامه فعالیت‌ استودیوهای فیلمسازی آمریکا در دوران کرونا

تهران- ایرنا- اتحادیه‌ها و استودیوهای فیلمسازی در آمریکا شیوه‌نامه‌ جامعی برای از سرگیری فعالیت‌ها در دوران شیوع کرونا، تدوین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورایتی، این سند ۲۲ صفحه‌ای که کاغذ سفید (white paper) نام دارد، روز دوشنبه به دفتر اندرو کوئومو فرماندار نیویورک تحویل داده شد و قرار است به فرمانداری کالیفرنیا و اداره بهداشت عمومی لس‌آنجلس نیز فرستاده شود.

در بخشی از این سند آمده است:

از تست منظم و دوره‌ای گروه و عوامل فیلمبرداری، برای کاهش خطر گسترش و انتشار ویروس کووید-۱۹ استفاده خواهد شد. کارفرمایان شیوه‌نامه‌های موثر موجود برای تست‌گیری را به کار خواهند بست که باید با هماهنگی و تایید اتحادیه‌ها و انجمن‌ها پیش برده شوند. کارفرمایان، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها باید به توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان پزشکی توجه کنند.

در این شیوه‌نامه همچنین به اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تاکید شده است.

محدودکردن تماس رو در رو با دیگران بهترین راه مهار شیوع کووید-۱۹ است. گروه و عوامل فیلمبرداری باید تا جایی که ممکن است اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به این معناست که افراد در تمام شرایط باید دستکم شش قدم از یکدیگر فاصله بگیرند مگر آن که این کار با مسئولیت‌های شغلی آنها در تعارض باشد. تیم‌های فیلمبرداری همچنین باید از تجمعات گروهی پرهیز کرده و در صورت امکان برای تسهیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در لوکیشن‌های جداگانه کار کنند.

در بخشی از این شیوه‌نامه ذکر شده است که وجود علائم ابتلا به کرونا در عوامل پروژه باید به طور روزانه پیش از ورود به صحنه فیلمبرداری، بررسی شود و عوامل فیلمبرداری باید بدانند که در صورت داشتن هر علامتی از کرونا، اجازه همکاری با تیم را نخواهند داشت.

از دیگر توصیه‌های ذکر شده در این سند، تعیین مامور یا مامورانی ماهر و آموزش دیده برای نظارت بر اجرای موارد ایمنی مربوط به مقابله با شیوع کرونا است، این ماموران باید در طول ساعات کاری به طور تمام وقت در دسترس تمام پرسنل پروژه‌ باشند.   

تدوین کاغذ سفید حاصل تلاش‌های هماهنگ کمیته کارگروه ایمنی در کار و صنعت است که از شرکت‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال در بخش تولید تشکیل شده تا مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای از سرگیری ایمن تولیدات سینمایی و تلویزیونی را به دولت‌ها ارائه دهد.   

نظر شما