شناسهٔ خبر: 40470371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن:

ایران با شجاعت بی نظیری تحريم آمریکا را در هم شكست/گذر نفتکشهای ایرانی از اقیانوس آرام، آغازی برای پایان امپراطوری آمریکاست

گذر نفتکشهای ایرانی از اقیانوس آرام در ماه می جاری، شاید آغاز برای پایان امپراطوری آمریکا که در ده های گذشته پایه های آن رو به سستی و ضعف رفته است، باشد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبد العزیز صالح بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در یادداشتی نوشت: چند سال پیش در مقاله ای برای شبکه المیادین، نوشتم که نظامهای لیبرالیسم غربی و  سرمایه داری، ممکن است دیکتاتور جنایتکاری را انتخاب کنند که خطری برای خودشان و کل جهان باشد.
 
در آن مقاله برای مثال از هيتلر و موسولينی نامبردیم که از طریق انتخابات لیبرالیسم و دموکراسی یا از طریق رأی گیری مخفیانه به قدرت رسیدند و یک شبه به نظامهایی دیکتاتوری و وحشی  تبدیل شده و  خطری بزرگ برای سطح جهان شدند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم از این قضیه مستثنی نیست، اگر به رفتارهای تجاوزکارانه او در مقابل دشمنان داخلی و خارجی اش، نگاهی بیندازیم، که صرفا با برنامه های انتخاباتی  نژاد پرستانه به کاخ سفید راه یافت، بی برنامگی او در اداره یکی از بزرگترین کشورهای جهان، نقض تفاهنامه های بین المللی که با کشورهای مهم جهان  و بسیاری از دولتهای مؤثر در سیاست بین المللی از جمله اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ایران امضا کرده بود، همه و همه اثباتی بر این موضوع است.
 
 از جمله نقض توافق هسته ای ایران با 1+5 که شورای امنیت سازمان ملل به عنوان ضامن اجرائی آن را  امضا کرده بود؛ اما به محض پیروزی دونالد ترامپ، وی آن را نادیده گرفت و لغو کرد؛  دیگر کشورهای بزرگ جهان هم نتواستند در این زمینه کاری کنند و  دنباله رو اقدامات وقیحانه دونالد ترامپ شدند.
 
آمریکا این اقدام را در مورد کشور ونزوئلا هم انجام داد و این کشور را محاصره اقتصادی، دیپلماسی، سیاسی و رسانه ای کرد؛ کشورهای غربی بیشرمانه وب دون در نظر گرفتن مقرارات بین المللی از آن پیروی کردند؛ آمریکا و کشورهای غربی رئیس جمهوری را برای ونزوئلا انتخاب کردند که از طرف خود مردم این کشور انتخاب نشده بود.
 
 دشمنی همه جانبه آمریکا با ایران و  ونزوئلا و تحریمهای  ظالمانه این کشور به جائی رسید که کارشناسان سیاسی اروپا، این کشور را همچون "سگ هار " خواندند.
 
از جمله قرادادهای بین المللی  که دولت آمریکا آن را نقض کرد، قراداد پاریس بود که ضربه مهلکی به محیط زیست جهان زد، نقض قرادادهای بازرگانی با کانادا و مکزیک و چین و نقض قرار داد نظامی  با روسیه، ایجاد محدویت برای سازمانهای بشر دوستانه وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان بهداشت جهانی و حمایت از عربستان  و امارات برای تجاوز به یمن، موضع گیری علیه گنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش اسلحه به عربستان، حمایت از رژیم صهیونیستی برای مالکیت بر قدس و سرزمینهای اشغالی و بلندیهای جولان و ...از دیگر اقدامات خصمانه آمریکا می باشد.
 
آمریکا پیوسته در پی خصومت با کشورهایی چون کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ایران، عراق، سوریه، یمن، و لبنان و فلسطین  بوده که میخواستند از سیاستهای برده داری آمریکا رها و مستقل باشند.
 
ظلم نمی تواند تا ابد پایدار باشد، جمهوری اسلامی ایران، طی چهل سال گذشته و از زمانی که با محاصره اقتصادی، نظامی و سیاسی آمریکا مواجه شد، آمادگی آن را دارد که با این کشور که سعی بر تحمیل سیاستهای خود بر دیگر کشورهای جهان دارد، مقابله کند.
 
ایران در همین ماه می جاری پنج نفتکش با نفت خام و تجهیزات صنایع پترو شیمی  راهی ونزوئلا کرد وهمه آنها به مقصد رسیدند؛  این نفتکشها از سواحل ایران با گذر از تنگه هرمز،دریای عمان، خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، دریای مدیترانه، تنگه جبل طارق واقیانوس آرام به بنادر ونزوئلا رسیدند.
 
این درحالی است که دولت ترامپ تهدید کرده بود، مسیر نفت کشهای ایرانی را می بندد، اما واکنش سپاه پاسداران ایران در این خصوص، سریع و قاطعانه بود، مبنی بر اینکه بر اساس قوانین بین الملل، دریاها و اقیانوسها از آن کسی نیست و هرگونه اقدام غیر مسئولانه علیه نفتکشها با پاسخ قوی وتکان دهنده همراه خواهد بود.

گذر نفتکشهای ایرانی از اقیانوس آرام در ماه می جاری، شاید آغاز برای  پایان امپراطوری آمریکا که در ده های گذشته پایه های آن رو به سستی و ضعف رفته است، باشد.
 
بسیاری از شاخصهای علمی مؤسسات تحقیقاتی آمریکا فعال در زمینه اقتصاد و فناوری بر این واقعیت تأکید می کند که برخی از کشورها، جایگزین دولتهایی می شوند که روزگاری از کشورهای پیشرفته به حساب می آمدند؛ ایالات متحده آمریکا دچار دوره پیری ناتوان کننده و نژاد پرستی نفرت انگیز می شود و همانند امپراطوریهائی که پیش این در طول تاریخ از هم گسسته شدند، از هم می پاشد.
 
انتهای پیام/
 
ز.غ
 

نظر شما