شناسهٔ خبر: 40470169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کوین برت در گفتگو با آنا:

آمریکا به کشوری گانگستری تبدیل‌شده و تنها راهکار، انقلاب است/ نخبگان ایالات متحده در پی ایجاد دولت جهانی برده‌داری

یک تحلیلگر آمریکایی تأکید کرد ناآرامی‌های کنونی در آمریکا حاصل شورش مردم علیه سیستم حکمرانی در این کشور است که سال‌هاست به یک حکومت پلیسی تبدیل‌شده و تنها راهکار علاج این وضعیت را انقلاب برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، با گذشت حدود یک هفته از قتل جورج فلوید، اعتراضات مردمی در بیش از 100 شهر آمریکا ادامه دارد. در این روزها درگیری‌های پراکنده بین معترضان و نیروهای پلیس رخ‌داده و هزاران آمریکایی بازداشت‌شده‌اند. ناآرامی‌ها همچنین باعث شده در شهرهای مختلف ازجمله واشنگتن قوانین منع آمدوشد به اجرا گذاشته شود.

برای بررسی ابعاد این اعتراضات و پیامدهای آن با دکتر «کوین برت»، تحلیلگر، اندیشمند و سخنران شناخته‌شده آمریکایی گفتگویی ترتیب دادیم.

وی استاد اسلام‌شناسی دانشگاه‌های آمریکاست که در دهه 1990 به اسلام گروید و از آن زمان نقش پررنگی در شناساندن اسلام به مردم آمریکا و افشای نفوذ گسترده صهیونیسم در ساختار حکومت آمریکا داشته است. متن کامل گفتگو در ادامه ازنظر می‌گذرد.

آنا: شما چگونه مرگ جورج فلوید را تفسیر می‌کنید؟ آیا این فقط نمونه‌ای از سوء رفتار یک پلیس متخلف بود یا نوک کوه یخ و نشانه وجود نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا؟

برت: پرونده‌های خشونت پلیس در آمریکا هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مورد شاید قاتل، مقتول را می‌شناخته و نسبت به وی احساس خصومت می‌کرده است. اما فارغ از جزییات این پرونده، در این سال‌ها الگویی از سوء رفتار و قتل مردم به‌خصوص سیاه‌پوستان توسط پلیس به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد این نوع رفتار نهادینه‌شده است. فرهنگ پلیس‌های آمریکایی این سبک جنایت و کشتار دسته‌جمعی را توجیه می‌کند.

یک فاکتور مهم، آموزش پلیس آمریکا توسط اسراییلی‌ها است. پلیس‌های آمریکایی شرطی شده‌اند تا مانند یک ارتش اشغالگر بی‌رحم که در حال جنگ علیه یک نژاد پست است رفتار کنند.

چرا آمریکا اجازه می‌دهد دولت قاتل اسراییل پلیس‌ها را آموزش دهد؟ این یک رسوایی ملی است اما رسانه‌های جریان اصلی آمریکایی که تحت مالکیت و سلطه صهیونیست‌های یهودی ثروتمند هستند هیچ بحثی در خصوص آن نمی‌کنند.

آنا: در چند سال اخیر ما بارها شاهد تظاهرات حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا بوده‌ایم. آیا اوضاع سیاه‌پوستان بدتر شده یا اینکه آن‌ها در دفاع از حقوق خود فعال‌تر شده‌اند؟

برت: علت اصلی فوران خشم و تظاهرات سیاهان، گذار اقتصادی به برون‌سپاری تولید و اتوماسیون صنایع است که خیلی از شغل‌های طبقه کارگر را از بین برده و زندگی را برای سیاه‌پوستان و سفیدپوستان دشوار کرده است. نخبگان حاکم می‌خواهند با دامن زدن به شکاف‌های نژادی توجه مردم را از این مشکل دور کنند. به همین خاطر است که افرادی مانند «جورج سوروس» به گروه‌های ضد نژادپرستی کمک می‌کنند. علت این نیست که سوروس از نژادپرستی متنفر است. علت این است که او و دیگر میلیاردرها می‌خواهند مردم به مسائل نژادی توجه کنند و نه اقتصاد تا نخبگان، استراتژی «تفرقه بینداز و حکومت کن» را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید:

ابوالفتح: چشم‌اندازی از فروکش کردن آشوب‌های آمریکا دیده نمی‌شود/ورود ایالات متحده به بحران عمیق امنیتی

معترضان آمریکایی در گفتگو با آنا ترامپ در حال تعمیق شکاف‌های نژادی، فرهنگی و قومی در آمریکاست/ کلیددار کاخ سفید، الهام‌بخش حوادث تروریستی

۶ دلیل برای بحرانی شدن اوضاع آمریکا پس از قتل جورج فلوید/ سیاه‌پوستان پرچم ابرقدرت را به آتش کشیدند

نخبگان آمریکا می‌خواهند در جهان، یک دولت جهانی برده‌دار ایجاد کنند و برای این منظور باید روایت موجود از وقایع را کنترل کنند و نگذارند مردم عادی بفهمند اوضاع از چه قرار است.

آنا: بعضی مقامات آمریکایی از بروز این حادثه ابراز تأسف کرده‌اند و افسر خاطی قرار است به اتهام قتل درجه سه مورد محاکمه قرار گیرد. چرا معترضان برگزاری تظاهرات را متوقف نمی‌کنند؟

برت: معترضان فقط به قتل جورج فلوید اعتراض نمی‌کنند. آن‌ها به فرهنگ پلیس و سوء رفتار با مردم اعتراض می‌کنند. من فکر می‌کنم آن‌ها همچنین در حال شورش علیه سیستم قدرت و حکمرانی در آمریکا هستند. سیستم کنونی پس از گذار کشور از یک دموکراسی معیوب به یک امپراتوری کاملاً فاسد بانکداران و تبدیل آمریکا به یک حکومت پلیسی - نظامی مشروعیت خود را ازدست‌داده است.

می‌توان گفت بعد از کودتای 11 سپتامبر توسط صهیونیست‌های نئوکان، دیگر دولت آمریکا مشروعیت ندارد (یا شاید بعد از کودتای ترور جان اف کندی در سال 1963 که توسط گروه‌های صهیونیست جرائم سازمان‌یافته و دوستان آن‌ها در دستگاه امنیتی اتفاق افتاد).

رسوایی «جفری اپستاین» به‌خوبی نشان داد که تمام رهبران بزرگ آمریکا مجرم، کودک‌آزار و منحرف جنسی هستند که تحت مالکیت آژانس‌های اطلاعاتی و گروه‌های جرائم سازمان‌یافته قرار دارند و توسط اسراییل هدایت می‌شوند.

مردم کم‌کم متوجه می‌شوند که آمریکا به یک کشور گانگستری تبدیل‌شده است و تنها راهکار انقلاب است.

آنا: آیا دونالد ترامپ در مقام رئیس‌جمهور در قبال این بحران مسئولانه رفتار کرد؟ چرا شاهد طرح انتقادات گسترده به رفتار او هستیم؟

برت: ترامپ آتش‌افروزی است که روی آتشی که خود به پا کرده بنزین می‌ریزد. وی در جریان تبلیغات انتخاباتی مانند یک نژادپرست تمام‌عیار برخورد کرد و حکومت خود را با دامن زدن به تنفر نژادی جلو می‌برد.

شاید هدف ترامپ از دامن زدن به اعتراضات این است که انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را لغو کند و به‌عنوان یک دیکتاتور در قدرت باقی بماند.

ترامپ با سوق دادن کشور به آشوب یا حتی یک جنگ داخلی می‌خواهد زمینه اعلام شرایط اضطراری و لغو انتخابات را فراهم کند. وی فکر می‌کند که می‌تواند در جنگ داخلی پیروز شود چون طرفداران وی مسلح‌تر از مخالفان او هستند، هرچند تعدادشان کمتر باشد.

آنا: رفتار رسانه‌های آمریکایی را چطور تفسیر می‌کنید؟ آیا این رسانه‌ها ماجرای جورج فلوید را منصفانه و عادلانه روایت کردند؟

برت: رسانه‌ها قتل جورج فلوید را نسبتاً منصفانه‌تر از خیلی تحولات دیگر پوشش می‌دهند. رسانه‌های آمریکایی در مقایسه با دیگر کشورهایی که در آن‌ها اعتراض به پا می‌شود مانند فرانسه خیلی بد عمل نمی‌کنند.

اما احتمالاً علت فقط این است که صاحبان رسانه‌ها به سازمان خود دستور نداده‌اند در خصوص این قضیه مانند بسیاری از قضایای دیگر دروغ بگویند. این برداشت فعلی من است. اما شاید بعدها مشخص شود رسانه‌ها باز به شکل نامحسوس مشغول دروغ‌گویی یا تحریف اوضاع بوده‌اند.

آنا: نظر شما در خصوص رفتار پلیس آمریکا چیست؟ آیا آمریکا در جایگاهی است که نحوه برخورد با مخالفان را به مردم آموزش دهد؟

برت: پلیس آمریکا به‌طور سنتی خشن‌ترین پلیس جهان بوده است (البته به‌غیراز جانی‌های اسراییلی که پلیس فلسطینیان هستند). پلیس فرانسه نیز در حملات به جلیقه زردها بسیار خشن عمل کرده‌اند. عجیب است این دو کشور که خود را «مهد دموکراسی» می‌خوانند نیروی پلیسی بسیار خشن دارند اما چین که گفته می‌شود تحت هدایت «دیکتاتوری کمونیست» است مثل خیلی از کشورهای ثروتمند و متوسط، نیروی پلیس بسیار آرام‌تری دارد.

آنا: قتل فلوید چه تأثیری بر آینده آمریکا خواهد گذاشت؟ آیا می‌توان تظاهرات فعلی را یک نقطه عطف در تاریخ معاصر آمریکا توصیف کرد؟

برت: هنوز برای قضاوت زود است. بدترین سناریو این است که کشور به کام آنارشی و جنگ داخلی فرو رود و سپس یک ظالم تمام‌عیار «نظم» را به کشور بازگرداند. بهترین سناریو که البته احتمال وقوع چندان بالایی ندارد این است که یک انقلاب برای احیای حکمرانی مشروع صورت گیرد که در جریان آن کل طبقه حاکم کنونی از قدرت خلع شوند و زندانی شوند، نه‌فقط مقامات دولتی بلکه بانکداران فاسد و مالکان آن‌ها.

انتهای پیام/4106/

نظر شما