شناسهٔ خبر: 40469426 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

زمان آغاز سنجش کلاس اولی‌ها

سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را به استان‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دستورالعمل اجرایی و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سال ۱۳۹۹ را به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر این اساس؛ اجرای این دستورالعمل، بر اساس بند ۲ ماده ۳ اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مصوبه هیئت مدیران و زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش، برای تمام دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ وارد کلاس اول ابتدایی می‌شوند و همچنین جاماندگان سال قبل، از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ ستاد هماهنگی طرح سنجش در مراکز استان تشکیل و مواردی ازجمله؛ برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای سنجش، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی، امکانات و تسهیلات، ایجاد هماهنگی لازم با ستاد ثبت‌نام استان، تبادل اطلاعات و سؤالات از طریق سامانه الکترونیکی tashkhisdata@mail.medu.ir، نظارت دقیق بر روند اجرای دقیق، فعالیت و تعطیلی به‌موقع پایگاه‌های سنجش، فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت بازدید ستاد مرکزی، ارجاع نوآموزان تحت پوشش با مسئولیت معاون توان‌بخشی و یا معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی و ... بر عهده ستاد‌های استانی است.

گفتنی است؛ نحوه انتخاب و تشکیل گروه‌های نظارت بر ارزشیابی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی توسط کارشناسان اداری هر منطقه تعیین می‌شود و بر این اساس از ۶ تا ۲۰ پایگاه یک ناظر، از ۲۰ تا ۳۰ پایگاه دو ناظر و از ۳۱ پایگاه تا بالاتر توسط سه ناظر کار ارزیابی و نظارت انجام می‌شود.

همچنین کلیه معاینات پزشکی مطابق با شرایط ویژه بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش صورت می‌گیرد.

شایان‌ذکر است؛ اصل شناسنامه دانش آموزان و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال ازجمله مدارک موردنیاز سنجش دانش آموزان در این طرح است.

نظر شما