شناسهٔ خبر: 40469021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد برنی سندرز از رویکرد دیکتاتورمأبانه ترامپ در قبال معترضان آمریکایی

سناتور ایالت ورمونت با یادآوری متمم اول قانون اساسی آمریکا به دونالد ترامپ اعلام کرد شهروندان این کشور حق اعتراض مسالمت‌آمیز دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت از رویکرد خشن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه معترضان ضد نژادپرستی انتقاد کرد.

سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی توئیتری نوشت: ترامپ تظاهرکنندگان مسالمت آمیز را به شکلی وحشیانه مورد حمله قرار داد. نه آقای رئیس جمهور. این یک دیکتاتوری نیست. اینجا آمریکاست. شهروندان ما برای اعتراض مسالمت آمیز حق مشروع دارند. به این متمم اول قانون اساسی آمریکا می‌گویند.

اظهارات دونالد ترامپ در چند روز اخیر همزمان با اوج گیری اعتراضات در این کشور، با انتقادات گسترده همراه بوده است. ترامپ که از ابتدا معترضان را تهدید به سرکوب کرده، مکررا از بکارگیری ارتش و گارد ملی برای مواجهه با اعتراضات سخن می‌گوید. بسیاری از منتقدان می‌گویند ترامپ با اظهاراتش از تریبون توئیتر تنها آتش اعتراضات را شعله ور می‌کند.

شهردار آتلانتا از دونالد ترامپ، روز یکشنبه از رئیس جمهور آمریکا خواست تا از اظهارنظر نسبت به اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور خودداری کند. وی گفت: ترامپ با اظهارات و توئیت هایش آتش اعتراضات را شعله‌ورتر می‌کند و از او خواست تا سکوت اختیار کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین روز شنبه گفت از وحشی‌ترین سگ‌ها و مرگبارترین سلاح‌ها برای مواجهه با معترضانی که در مقابل کاخ سفید تجمع کردند، استفاده می‌شود.

ترامپ با حمله به شهردار مینیاپولیس در توئیت خود نوشت: گارد ملی در مینیاپولیس است تا کاری را انجام دهد که شهردار دموکرات شهر قادر به انجام آن نبود. اگر این کار دو روز پیش انجام گرفته بود، هیچ تخریبی صورت نمی‌گرفت و مقر پلیس اشغال و تخریب نمی‌شد. کار عالی گارد ملی. هیچ بازی در کار نیست.

قتل بی‌رحمانه جورج فلوید از سوی پلیس آمریکا موجی از خشم و انزجار را در این کشور به راه انداخته که به رغم گذشت چند روز از آن فروکش نکرده و در حال گسترش به سراسر آمریکاست.

انتهای پیام/

نظر شما