شناسهٔ خبر: 40467457 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرکوب معترضان در نزدیکی کاخ سفید صدای سران دموکرات سنا را درآورد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اقلیت دموکرات سنای این کشور با صدور بیانیه مشترکی استفاده از گاز اشک آور و سرکوب از سوی پلیس علیه معترضان صلح طلب در نزدیکی کاخ سفید را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان این کشور به عنوان دو دموکرات ارشد کنگره اعلام داشتند، برخورد قهرآمیز با معترضان در مقابل پارک لافایت در نزدیکی کاخ سفید "بی احترامی به هر ارزشی است که ایمان مذهبی به ما می آموزد".

آنها در این بیانیه تصریح کردند: در زمانی که کشور ما اتحاد را با فریاد طلب می کند، این رئیس جمهور اتحاد را تکه پاره می کند. شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان بدون هیچگونه تحریک قبلی آن هم تنها به این خاطر که رئیس جمهور بتواند در بیرون یک کلیسا عکس بگیرد  مایه بی احترامی به هر ارزشی است که مذهب به ما می آموزد.

پلوسی و شومر از ترامپ، نیروهای امنیتی و "همه کسانی که مسئولیت دارند" خواست تا "به منزلت و حقوق همه آمریکایی ها احترام بگذارند".

آنها در بیانیه خود نوشتند: ما در کنار یکدیگر باید بر این حقیقت تاکید داریم که آمریکا باید خیلی کارهای بیشتری به منظور پایبندی به وعده‌اش انجام دهد؛ وعده‌اش برای آزادی و عدالت برای همه در حالی که خیلی‌ها از دکتر کینگ گرفته تا جان لوئیس و معترضان صلح طلبی که امروز در خیابانها هستند به خاطرش فداکاری کرده‌اند.

آنها گفتند: در این زمان چالش برانگیز، کشور ما نیازمند رهبرانی واقعی است. تداوم شعله‌ور کردن آتش، اختلاف، تعصب و خشونت از سوی رئیس جمهور آمریکا کاری بزدلانه، خطرناک و از روی ضعف است.

انتهای پیام

نظر شما