شناسهٔ خبر: 40467351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زنگنه در صحن مجلس:

دولت بالاخره فهمید با کدخدا نمی‌توان معامله کرد

زهرا علیدادی

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: بالاخره بعد از گذشت ۷ سال از عُمر دولت خوب است که به این نتیجه رسیدید که با کدخدا نمی‌توانید معامله کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی شاخص های کلان اقتصادی خطاب به نوبخت اظهار داشت: بالاخره بعد از گذشت ۷ سال از عمر دولت خوب است که به این نتیجه رسیدید که با کدخدا نمی توانید معامله کنید.

وی افزود: البته برای اینکه دولت متوجه شود که علاج کار تکیه بر توان داخلی است، هزینه های بسیار زیادی پرداخت کردیم اما اینکه امروز مسئولان دولتی محکم‌تر از ما درباره ضرورت مبارزه با آمریکا صحبت می کنند را به فال نیک می گیریم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در صحن علنی مجلس، گفت: آقای همتی زمانی که ارز ۱۱ هزار تومان بود، دائما در صفحه شخصی خود مردم را به آرامش دعوت می کردید اما امروز نرخ ارز از کانال ۱۷ هزار تومان هم عبور کرده است و علت اصلی این مساله آن است که قیمت ارز در بانک مرکزی به خوبی تعیین نشده است چرا که در همه جای دنیا بانک مرکزی قیمت نهایی ارز را تامین می کند.

زنگنه افزود: سوال ما این است چرا باید میلیون ها دلار ارز در کانال های تلگرامی به عنوان ارز فردایی و بدون هیچ مبلغی خرید و فروش شود؟ این معاملات باعث افزایش قیمت ارز شده است و بانک مرکزی باید بازارهای غیررسمی خرید و فروش دلار را ساماندهی کند.

وی گفت: در شمال کشور شاهد افزایش خرید وفروش ویلا هستیم و از سوی دیگر مردم این روزها خودروی ۷۰ میلیونی را ۱۲۰ میلیون تومان می خرند که این مسائل نشان دهنده بی اعتمادی مردم به بازار است و بانک مرکزی باید بازارهای غیررسمی را ساماندهی کند.

نظر شما