شناسهٔ خبر: 40466232 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشکیل کارگروه ویژه برای مبارزه با دارو و مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی

وحید رجبی

سرپرست جدید فدراسیون بدنسازی از تشکیل کارگروه ویژه با متخلفان دارو و مکمل‌های غیر مجاز در بدنسازی خبر داد و گفت: در این کار گروه از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نیز دعوت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

محمدتقی امیری خراسانی در گفت و گو با ایسنا، درباره مهمترین برنامه‌های خود پس از انتخابش به عنوان سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، اظهار کرد:با توجه به ماموریت تعریف شده برای سرپرستان فدراسیون های ورزشی، هدف اصلی ما تسهیل شرایط برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بدنسازی است و سعی ما این است طبق هماهنگی با وزارت ورزش این اتفاق در اسرع وقت و با طی شدن مراحل قانونی انجام شود.

سرپرست فدراسیون بدنسازی افزود: نکته دوم و بسیار مهم و مورد تاکید مسئولان وزارت ورزش، بحث نظارت جدی بر نحوه مصرف داروهای مکمل غیر مجاز در رشته بدنسازی است تا نسبت به برخورد با متخلفین پس از هماهنگی با مراجع ذیصلاح اقدام قانونی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس قرار است کارگروه ویژه‌ای در فدراسیون بدنسازی برای مبارزه با داروها و مکمل‌های غیرمجاز و متخلفین تشکل شود و بنا داریم علاوه بر مسئولان کمیته های مختلف فدراسیون، نمایندگان دستگاه‌های مختلف نیز در این کارگروه حضور داشته باشند تا با قدرت به این موضوع ورود داشته باشیم.

امیری خراسانی ادامه داد: علاوه بر حضور دستگاه‌های مختلف مثل فدراسیون پزشکی ورزشی، سازمان غذا و دارو و دیگر نهادهای تخصصی در این کارگروه، بدنبال این هستیم از دستگاه های نظارتی و امنیتی نیز برای حضور مستمر در این کارگروه دعوت بعمل بیاوریم تا پس از بررسی‌های دقیق، نسبت به برخورد قانونی و سخت با متخلفین اقدامات لازم صورت گیرد. سعی ما این است کارشناسی همه جانبه در این خصوص داشته باشیم و سپس وارد مرحله عملیاتی شویم.

سرپرست فدراسیون بدنسازی با تاکید بر اهمیت آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان ورزشکار و خانواده‌هایشان برای حل معضل استفاده از داروها و مکمل‌های نامناسب که در بسیاری از اوقات بصورت غیرحرفه‌ای نیز تجویز می‌شوند، گفت: این اتفاقات طی سالیان دراز صورت گرفته و مبارزه و ریشه کنی آن یک شبه نخواهد بود بلکه به یکی دو سال زمان نیاز دارد. برخورد قاطع با افراد متخلف در حیطه اختیارات فدراسیون و وزارت ورزش نیست و نقش دستگاه‌های مسئول در این زمینه مهم و حیاتی است.

وی در پایان ضمن درخواست از رسانه‌ها برای کمک به مبارزه با معضل استفاده از داورها و مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های ورزشی، گفت: متاسفانه این اتفاقات حتی باعث مرگ تعدادی از نوجوانان و جوانان طی سال‌های گذشته شده و لازم است بصورت جدی با این پدیده مقابله شود.

انتهای پیام

نظر شما