شناسهٔ خبر: 40466000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرکوب معترضان آمریکایی برای خیابان‌گردی ترامپ+ تصاویر

معترضان در اطراف کاخ سفید با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند تا رئیس‌جمهور آمریکا بتواند راهی بازدید از کلیسای سنت جان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، ماموران امنیتی مستقر در اطراف کاخ سفید با توسل به گاز اشک آور، معترضان اطراف کاخ سفید را متفرق کردند تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بتواند به موقع برای گرفتنی ژستی مذهبی از کلیسای سنت جان دیدار کند.

روز گذشته ماموران امنیتی و پلیس‌های مستقر در اطراف کاخ سفید با استفاده از گاز اشک آور مردمی را که در اعتراض به بی عدالتی و نژادپرستی علیه سیاهپوستان تجمع کرده بودند را از آنجا دور کردند، تا برنامه دیدار رئیس جمهور از کلیسای سنت جان به موقع اجرا شود. برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با معترضان اطراف کاخ سفید به این علت بود که ترامپ پس از چند روز به سر بردن در پناهگاه خود به دلیل اعتراضات سراسری، قصد داشت تا با حضور در کلیسای سنت جان و گرفتن کتاب مقدس در مقابل دوربین عکاسان ژست بگیرد.

ترامپ برای گرفتن ژست مذهبی در کلیسا از پناهگاهش خارج شد

ترامپ برای گرفتن ژست مذهبی در کلیسا از پناهگاهش خارج شد

کلیسای سنت جان که به کلیسای روسای جمهور معروف است، روز یکشنبه در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد. در پی این حادثه، مشاوران کاخ سفید اعلام کردند رئیس جمهور قرار است بازدیدی از این کلیسا داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که ترامپ با چه هدفی در بحبوحه افزایش اعتراضات کاخ سفید را به مقصد کلیسای سنت جان ترک کرد.

ترامپ برای گرفتن ژست مذهبی در کلیسا از پناهگاهش خارج شد

در حالی که ترامپ در رز گاردن کاخ سفید مشغول سخنرانی بود و قول داد تا ارتش را به کمک ایالت‌های مختلف برای کنترل اعتراضات اعزام کند و همزمان خود را همراه همه معترضان مسالمت آمیز نامید، صدای انفجار‌ها و فریاد‌های تظاهرکنندگان در خارج از کاخ سفید شنیده می‌شد. هر چند ساعت منع آمد و شد در واشنگتن آغاز نشده بود، پلیس با استفاده از گاز اشک آور، معترضان را متفرق کرد تا ترامپ بتواند به موقع در کلیسای سنت جان حضور یابد.

از ابتدای اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، ترامپ خواهان برخورد جدی با معترضان شده و بر بکارگیری گارد ملی تاکید دارد. ترامپ پیش‌تر با اراذل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد که ۸۰ درصد معترضان از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان‌های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد. رئیس جمهور آمریکا امروز مدعی شد اعتراضات این کشور کار اطرافیان جو بایدن است.

انتهای پیام/

نظر شما