شناسهٔ خبر: 40465925 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی:

ثبت‌نام پیش دبستانی هم‌زمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود

تهران-ایرنا- مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی آموزش و پرورش گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی ۵ و ۶ ساله (دو سال قبل از دبستان) همزمان با کلاس اولی‌ها انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه دفتر  آموزش پیش دبستانی آموزش و پرورش، رخساره فضلی اظهار داشت: گذراندن دوره پیش دبستانی به عنوان یکی از دوره های تحصیلی رسمی؛ بسیار مهم و ضروری است و خانواده ها برای رشد بیشتر فرزندان خود، لازم است حتما آنان را در مدارس و پیش دبستانی های دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

ثبت نام پیش دبستانی ها از اول خرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد. 

فضلی مراجعه اولیا به مدرسه و ثبت نام اولیه را شرط انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی دانست و از خانواده ها خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی ادامه داد :ادارات کل آموزش و پرورش، روسای مناطق و مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نیز موظف هستند با اطلاع رسانی و تمهید استلزامات ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی؛ با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، شیوه نامه ثبت نام ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اجرا کنند.

وی تشکیل کلاس های پیش دبستانی دولتی با مشارکت مردم را از اولویت های معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس دولتی عامل و ناظر تربیتی وزارت آموزش و پرورش در پیش دبستانی های ضمیمه مدارس دولتی هستند و تعیین میزان مشارکت مردم در راه اندازی و اداره کلاس های پیش دبستانی دولتی طبق بخشنامه های وزارتی، به شورای آموزش و پرورش استان و مناطق تفویض شده است. برنامه‌ عمل ‌این مهم توسط معاون آموزش ابتدایی‌ استان تهیه و پس از تصویب در شورا لازم الاجرا است.

نظر شما