شناسهٔ خبر: 40465830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه‌های پاکستان: ترامپ از ترس دریای مردم مخفی شد

اسلام‌آباد - ایرنا - رسانه‌های پاکستان روز سه شنبه با انعکاس تداوم اعتراض گسترده مردم آمریکا به رفتارهای نژادپرستانه، نوشتند: دونالد ترامپ دستور برخورد شدیدتر با معترضان داده درحالی که خود از ترس دریای مردم پنهان شده است.

صاحب‌خبر -

روزنامه اردو زبان «نوای وقت» چاپ شهر اسلام آباد گزارش داد: به رغم اعمال حکومت نظامی در شهرهای مختلف آمریکا، تظاهرکنندگان به اعتراض خود ادامه می‌دهند. 

این روزنامه پاکستانی حضور بی‌سابقه معترضان آمریکایی در خیابان‌ها را به «دریای مردم» تشبیه کرد و نوشت: رئیس جمهوری آمریکا از دست فرمانداران ایالات عصبانی است درحالی که خود از ترس معترضان مجبور به مخفی شدن می‌باشد. 

روزنامه «امت» پاکستان گزارش داد: وضعیت در آمریکا پس از اعتراض بی‌سابقه مردم، از کنترل خارج شده و این اعتراض‌ها به دیگر کشورها از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه رسیده است. 

این روزنامه اردو زبان چاپ شهر راولپندی نوشت: رویکرد دوگانه پلیس آمریکا و همچنین آزادی قاتل جورج فلوید به عصابیت مردم افزود اما این وضعیت درگیری شدیدی با نیروهای امنیتی را به همراه داشت که بسیاری از کشورها از جمله ایران، ترکیه و چین سرکوب معترضان را محکوم کردند. 

شبکه خبری «سما» در پاکستان گزارش داد: اعتراض مردم آمریکا به رفتارهای نژادپرستانه با سیاهپوستان به دیگر شهرهای جهان از جمله لندن رسید و پلیس انگلیس نیز مجبور به برخورد با معترضان و یا بازداشت آنان شد. 

در این گزارش آمده است: معترضان در لندن نیز مقابل سفارت آمریکا دست به تجمع زده و خواستار عدالت برای پرونده قتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی شدند. 

روزنامه پاکستانی «دنیا» نوشت: معترضان به قتل سیاه پوست آمریکایی در واشنگتن کاخ سفید را محاصره کرده و علیه دولت شعار دادند و همزمان دونالد ترامپ برای در امان ماندن از این اوضاع به محفظه امن در زیر زمین منتقل شد. 

شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان گفت: ترامپ برای مقابله با معترضان، یک گروه ضدفاشیستی را تروریست نامید و مدعی شده که این گروه تظاهرات مسالمت آمیز مردم را ربوده است. 

اعتراض‌ها در آمریکا از شهر مینیاپولیس و به دنبال یادبود کشته شدن جورج فلوید آغاز شد. این شهروند سیاهپوست آمریکایی بعد از آن که افسر پلیس سفیدپوست در خیابان و مقابل مردم، حدود ۹ دقیقه با زانو به گلوی او فشار آورد جان باخت. در ابتدا، اعتراض‌ها مسالمت‌آمیز بود اما طولی نکشید با حضور هزاران معترض جوان در شهرهای مهم آمریکا از کنترل خارج شد. 

نیروهای ارتش آمریکا و گارد ملی این کشور در شهرهای مختلفی که هفتمین شب اعتراض خود را نسبت به تبعیض نژادی و قتل یک شهروند سیاهپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا توسط یک پلیس سفیدپوست، پشت سر می‌گذاشتند، حضور جدی دارد و به سمت هر کسی که بخواهد ترددی داشته باشد، شلیک می‌کنند. 

نظر شما