شناسهٔ خبر: 40465522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه کردستان: امام خمینی (ره) بیداری اسلامی را در جهان طنین‌انداز کرد

سنندج - ایرنا - فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه این انقلاب بدون نام امام راحل در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) توانست بیداری اسلامی را در سراسر جهان طنین انداز کند و با همراهی مردم طاغوت را از بین ببرد.

صاحب‌خبر -

در پیام روز سه‌شنبه سردار سیدصادق حسینی به مناسبت ۱۴ خرداد سالگرد رحلت امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد آمده است:

خرداد، یادآور نامی بزرگ در تاریخ معاصر جهان بشریت است، مردی که قیامش را از پانزده خرداد ۴۲ آغاز کرد و در بهمن ۵۷ با به ثمر نشستن آن، گل لبخند را درسرتاسرعالم بر لبان تمامی مستضعفان و محرومان نشاند و نور امید را به قلوب افسرده شان ارزانی کرد.

امام خمینی، یک حقیقت همیشه زنده است، نام او پرچم این انقلاب، و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است.

قیام تاریخی و خونین ۱۵ خرداد که به برکات همان هدایت و روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت نه تنها زمینه سست شدن پایه های حکومت ستم شاهی را فراهم کرد بلکه زمینه احیا تمدن بزرگ اسلام در جهان را هموار ساخت.

به یقین خط امام و آرمان ‌های والای آن رهبر و راهنمای بزرگ پس از رحلت جانسوزش با زعامت رهبری عالمانه، آگاهانه و شجاعانه ‌جانشین خلف و شایسته او حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) تداوم یافته و ملت همیشه بیدار و در صحنه ایران که اطاعت از ولی امر مسلمین را اطاعت از امام می‌دانند.

امت امام و شاگردان او که از سرچشمه‌ی فیاض آن موجود ملکوتی سیراب شده و عزت و کرامت اسلامی و انسانی خود را در آن جسته‌اند، اکنون شاهد آنند که ملت‌های دیگر، حتی ملت‌های غیرمسلمان، نسخه‌ی تعالیم انقلابی آن قائد عظیم را مایه‌ی نجات خود دانسته و آزادی و عزت خویش را در آن یافته‌اند.

امروز در حالی سی و یکمین  سال ارتحال آن ابرمرد تاریخ معاصر را گرامی می‌داریم که در سایه هدایت‌ها و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) هویت اسلامی و مردمی انقلاب، حفظ و تحکیم شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی به بالندگی و اقتدار در منطقه و جهان رسیده است.

اینجانب سی و یکمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) را به تمامی عاشقان و رهروان ولایت بخصوص مردم شهید پرور و ولایتمدار کردستان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

خرداد، ماه آغاز نهضت فراگیر مستضعفان علیه مستکبران عالم

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و خانه هنر و ادبیات پایداری به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با صدور بیانیه مشترک بار دیگر با آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی تجدید بیعت کردند.

در این بیانیه آمده است:

خرداد، ماه آغاز نهضت فراگیر مستضعفان علیه مستکبران عالم و ماه رحلت جانسوز بزرگمرد قرن بیستم که با قافله سالاری این نهضت عظیم ،ستون طاغوت را لرزاند.

سی و یک سال از عروج ملکوتی پیر جماران گذشت و امروز نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)با پرچمداری جهان اسلام، ایران اسلامی را به عنوان کشور نخست منطقه و جزو کشورهای برتر علمی جهان هدایت و رهبری می‌کند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه هنر و ادبیات پایداری کردستان با تجدید میثاق با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی، باری دیگر فرامین مقام معظم رهبری در توجه به فرهنگ در کنار مسایل اقتصادی را در شرایط کنونی کشور را مصداق تعبیر آیه مبارکه"واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا"دانسته و از مردم شریف کردستان این سرزمین هنر و فرهنگ خواستار توجه و اهتمام ویژه بر پاسداشت فرهنگ غنی ایرانی که ریشه در تاروپود تاریخی این دیار دارد را داشته و مهمترین حرکت در مقابله با فتنه دشمنان این مرزو بوم را که در اشکال ضد فرهنگی چون تخریب، تخطئه و کم ارزش کردن هنجارهای اجتماعی شکل گرفته را با رجعت و تحکیم هویت ملی خواهانیم.

ما خود را چون سرباز فرهنگی مکلف به صیانت از میراث گرانسنگ و معنوی این استان مرزی از سرزمین مهرورز ایران دانسته و می دانیم که کیانداری کوردها همواره با سلحشوری و غیرت و تحمل مرارتها و مشقت ها همراه بوده اما با رمز وحدت کلمه و صبوری به سرمنزلی زیبا از احترام متقابل انسانها منجر شده است.

امروز در میدان مقابله با کرونا بالاخص در فضای مجازی می توان بیشتر امید به فردایی بهتر نشان و خانواده ها را به خانه ماندن جهت ریشه کنی این بیماری همه گیر دعوت کرد و با ترویج فرهنگ قناعت و امداد به مقابله با ناهنجاری ها نیز شتافت.

نظر شما