شناسهٔ خبر: 40465228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد فرماندار جاسک از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان‌

فرماندار جاسک با اشاره به لزوم حمایت از سیل‌زدگان این شهرستان گفت: دولت با توجه به شرایط خاص اقتصادی در جهت رفع مشکلات مردم روستاهای سیل‌زده تدابیر لازم و تسهیلات ویژه از اتخاذ کرده که کوتاهی در این امر غیرقابل پذیرش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک، پس از سیل سال گذشته و بسیج تمام ارگان‌ها و امکانات در جهت کمک به مردم سیل‌زده شرق هرمزگان، روند خدمات‌دهی و ساخت‌وساز مسکن برای سیل‌زده‌ها آغاز شد. 

برای اطلاع از روند و میزان همکاری نهادهای مختلف در امر کمک‌رسانی و ساخت مسکن برای مردمان سیل زده جاسک به سراغ فرماندار این شهرستان رفتیم.

محمد رادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: در سیل دی ماه 98 هرچند تعداد روستاهای آسیب‌دیده نسبت به دیگر استان‌ها کمتر بود ولی بیشترین آسیب‌ها و تخریب‌ها را روستاهای جاسک داشتند و خوشبختانه مسئولین کشوری و لشکری در سطح استانی و ملی و خیرین برای کمک به روستاهای سیل‌زده جاسک بسیج شدند. 

وی افزود: در این سیل به تاسیسات زیربنایی در حوزه‌های آب، راه، برق، کشاورزی و سکونت‌گاه مردم آسیب جدی وارد شد و برای تسریع در رفع مشکل مردم در حوزه بازسازی و نوسازی مسکن دولت تصمیماتی اتخاذ کرد و تسهیلاتی را در اختیار بانک‌ها برای اعطا به مردم قرار داد.

 رادمهر بیان کرد: پرونده خانوارهای سیل‌زده از طریق بنیاد مسکن به بانک‌های عامل اعلام شده است.

فرماندار جاسک گفت: در شرایطی که ما در تحریم هستیم و فشارهای اقتصادی زیادی برمردم وارد می‌شود اصلا قابل قبول نیست که به‌عنوان مدیر در راه انداختن کار مردم به‌خصوص سیل‌زدگان کوتاهی صورت گیرد و مصوبه و دستورالعمل‌هایی که دولت در این شرایط برای رفع مشکل مردم ابلاغ کردند به تعلل بیافتد.

وی ابراز داشت: بانک‌ها تکلیف قانونی دارند در خدمت مردم باشند؛ فلسفه وجود همه بانک‌ها برای مردم است و وظیفه بانک همیشه تنها افزایش درآمد و سپرده‌ها نیست بلکه صدها خدمات دیگر باید به اقشار جامعه بدهند.

 فرماندار و رئیس شورای مسکن جاسک خاطر نشان کرد: باید بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به صورت ویژه در خدمت مردم باشند، با وجود اینکه دولت تضمین این تسهیلات را داده و بخشنامه دولت می‌باشد بهانه و توجیه قابل پذیرش نیست و بدون تعارف با هرگونه کوتاهی برخورد قانونی صورت می‌گیرد و در نهایت اگر بانکی نتواند پاسخگو ارباب رجوع باشد و از جانب مدیر مربوطه کوتاهی صورت گیرد، درب آن را قفل خواهیم کرد و می‌بندیم.

رادمهر تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های استاندار محترم، بانک‌ها موظف‌اند به‌صورت هفتگی در خصوص پرونده‌های افراد آسیب دیده سیل گزارشی از اقدامات صورت گرفته را به فرمانداری اعلام کنند. 

وی در پایان گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده نباید سرمایه‌گذار ما سردرگم باشد و درگیر کارهای بانکی در بلند مدت شود؛ بانک در اشتغالزایی خرد و کلان و تحقق منویات مقام معظم رهبری باید نهایت همکاری را با سرمایه‌گذار و تولیدکننده داشته باشد.

انتهای پیام/865/ش

نظر شما