شناسهٔ خبر: 40465225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مورد مشکوک به کرونا در میان دانش‌آموزان زنجانی پایه نهم گزارش نشده است

زنجان - ایرنا - رییس اداره بهداشت و تندرستی آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: در زمان حاضر امتحانات دانش‌آموزان زنجانی پایه نهم به صورت داخلی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس این استان در حال برگزاری بوده و مورد خاص و مشکوک به کرونا در بین این قشر گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

محمد عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امتحانات پایه نهم مدارس این استان با حضور ۱۳ هزار و ۲۵۷ دانش آموز دختر و پسر در ۴۰۹ حوزه امتحانی به همراه یک هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی آغاز شده است که تا پایان خرداد جاری ادامه دارد.  

وی اضافه کرد: بهداشت حوزه های امتحانی پایه نهم نیز مورد بی توجهی قرار نگرفته است بطوری که با هماهنگی های لازم از طریق روسای مناطق و مدیران حوزه های امتحانی با مشارکت مدیران، معاونان و مربیان بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی بطور دقیق رعایت و ضدعفونی ها انجام می‌شود.

 این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده استفاده از وسایل حفاظتی شخصی برای دانش آموزان، معلمان و عوامل اجرایی حوزه های امتحانی الزامی بوده، اما مدارس موظف شدند ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز اقلام پیشگیرانه از بیماری کرونا را به صورت احتیاطی تامین کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، شورای نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شده که رعایت این پروتکل‌ها در امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم مورد توجه است.

عباسی افزود: همچنین در این راستا برای برگزاری امتحانات در مدارس استان یک شورای نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با همکاری آموزش‌وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی زنجان تشکیل‌ شده است.

وی با بیان اینکه شورای نظارت در سطح کشور، استان، منطقه و مدرسه تشکیل‌شده است، گفت: این شورا بر فرایند اجرای امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند و تمامی ملاحظات و دغدغه‌های بهداشتی در این شورای به جد مورد توجه قرار گرفته است.
رییس اداره تندرستی و سلامت آموزش‌وپرورش استان زنجان  ادامه داد: تمامی مسؤولان در شورای نظارت چند بار به‌صورت مکتوب، ویدیو کنفرانس و جلسات حضوری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحد امتحانات و سنجش آموزش‌وپرورش و بهداشت با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه علوم پزشکی توجیه شده‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ساز وکارهای در نظر گرفته تلاش می شود مشکل خاصی برای دانش آموزان به وجود نیاید و با کمترین دغدغه ای امتحانات خود را برگزار کنند.

نظر شما