شناسهٔ خبر: 40465155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید یک مسئول بر لزوم احیای کارکرد واقعی مساجد در استان یزد

امیر رضازاده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان این‌که برخی هیئت امنای مساجد مانع فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند، گفت: احیای کارکرد واقعی مساجد در استان یزد ضروری است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام «حسین زارع‌زاده» پیش از ظهر امروز 13 خرداد در جریان دیدار با آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، با بیان این‌که در فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مسجد به عنوان سنگر معرفی شده است، اظهار کرد: متاسفانه ما نسبت به آن غفلت کردیم و مساجد کارکردی که باید در جامعه و انقلاب داشته باشد را ندارد.

وی با انتقاد از برخی هیئت امنای مساجد که بعضا مانع فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند،‌افزود: هیئت امنای مساجد باید کار فرهنگی را قبول کنند و به آن اعتقاد داشته باشند ولی برخی از هیئت امنا تنها به ساخت‌وساز و توسعه فیزیکی مسجد توجه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به این‌که در بسیاری از مساجد استان اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که می‌تواند برای دیگر مساجد الگو قرار گیرد،گفت: باید بررسی دقیقی در این زمینه صورت گیرد و از موارد مختلفی که هر مسجد در رویکرد خود دارد گزارش‌گیری و موارد مناسب به دیگر مساجد تعمیم داده شود.

زارع‌زاده با تاکید بر این‌که اگر مساجد به کارکرد واقعی خود بازگردند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود تصریح کرد: در صورتی که اهتمام لازم وجود داشته باشد، می توان این مشکلات را به خوبی مطرح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین «مظفر سالاری» مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد هم در این نشست ادامه داد: در بعد درون سازمانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اصل کار بر فعالیت‌های فرهنگی به ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال‌زایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: به حمدالله استان یزد جزو چهار استان برتر کشور در حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: فهرست 130 کانون برتر استان یزد آماده شده و یکی از ویژگی‌های موفقیت این کانون‌ها همدلی با هیئت امنای مساجد است.

انتهای پیام

نظر شما