شناسهٔ خبر: 40463240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/ توجه خاص«ابتکار» به وضعیت دانش آموزان استثنایی در ایام کرونا/ پاسخ به موقع«دنیای اقتصاد» درباره مدیریت کردن سهام عدالت

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه_روزنامه‌ها به عنوان  ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا رسانه، اخبار کرونا همچنان از سوژه های داغ رسانه هاست. روزنامه ابتکار امروز گزارشی انتقادی از وضعیت دانش آموزان استثنایی در ایام کرونایی نوشت که قابل تامل و خواندنی است. «دردسرهای خاص کرونا برای کودکان استثنایی» تیتر این گزارش خوب است که به بررسی وضعیت دانش آموزان استثنایی و خانواده های آنان پرداخته است. روزنامه در ابتدا با انتقاد به نحوه آموزش برای دانش آموزان معمولی از طریق رسانه های مختلف، به مشکلات روز افزون دانش آموزان دارای بیماری خاص پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده«در خانه ماندن طولانی کودکان آن‌ها را عبوس و بهانه‌گیر و شیطنت‌های‌شان را بیشترکرده است. از سوی دیگر ترس از ابتلای کودکان معلول به کرونا دغدغه‌ دیگری را برای خانواده‌ها رقم زده و حضور معلمان در خانه‌های دانش‌آموزان استثنایی به دلیل کارآمد نبودن شبکه‌ شاد و آموزش‌های تصویری در تلویزیون و اعتماد به کادر آموزشی که تا پیش از این شناختی از آنها وجود نداشته، والدین و دانش‌آموزان استثنایی را با مشکلاتی همراه کرده است. به خصوص برای کودکان اوتیسم حالا که مدارس تعطیل شده‌اند، حضور معلمان در خانه می‌تواند اضطراب آنها را دوچندان کند. معلمانی که دانش‌آموزان اوتیسمی آشنایی با آنها ندارند و تا خو گرفتن با یکدیگر روزهای زیادی لازم است و این به معنای کند پیش رفتن روند تحصیل این دانش‌آموزان است. »

روزنامه در جایی دیگر به دردسرهای رفت و آمد معلمان به خانه این دانش آموزان در این روزهای کرونایی می پردازد و می نویسد«بنابراین نه تنها طرح آموزش آنلاین و مجازی به دانش‌آموزان استثنایی خانواده‌ها را به دردسر انداخته و برای بسیاری از دانش‌آموزان قابل استفاده نیست و البته هنوز وعده‌های مسئولان آموزش و پرورش استثنایی برای تهیه نسخه دانش‌آموزان استثناییِ شاد نیز محقق نشده است؛ بلکه با وجود آنکه مدارس استثنایی همچنان تعطیل است، طرح فرستادن خانه‌ به خانه‌ معلمان نیز دردسرهای خود را برای خانواده این دانش‌آموزان دارد. از جمله انتقال بیماری کرونا به کودکانی که رعایت نظافت برای آنها سخت است و بیشتر به والدین متکی است. حال اما با وجود این مشکلات در شرایطی که سال تحصیلی رو به اتمام است، بسیاری از خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی نگران این هستند که فرزندان‌شان نتوانند از پس امتحانات و ارزیابی‌های پایانی سال برآیند.».

آزادسازی سهام‌عدالت درحالی از ابتدای هفته جاری به مراحل نهایی رسید که هنوز خیلی از مردم اطلاعات جزئی و کاملی از نحوه آزاد سازی و نحوه مدیریت این سهام ندارند. روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش خوبی به تبیین کامل این آزاد سازی و نحوه مدیریت این سهام به شکل مستقیم و غیر مستقیم پرداخت که می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات و ابهامات این روزهای مردم باشد. در بخشی از این گزارش آمده«در روش سهامداری مستقیم، فرد باید در سامانه سجام ثبت‌نام کند و از ۱۰خردادماه نیز سهام ۳۶ شرکت بورسی موجود در سبد سهام‌عدالت در کد معاملاتی وی قرار گرفته است. به این ترتیب می‌تواند از تاریخ مزبور اقدام به فروش ۳۰درصد از سهام خود کند. همچنین سهام ۱۳ شرکت غیربورسی تخصیص‌یافته به هر فرد در این روش، همچنان تحت مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی می‌ماند و بعد از پذیرش این شرکت‌ها در بورس، سهام آنها قابل معامله خواهد بود. در روش غیرمستقیم، اختیار مدیریت سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی، به شکل کامل در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌ماند و این سرمایه‌گذاری‌ها به‌تدریج در بورس عرضه خواهند شد و فرد مشمول سهامدار این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهد شد. به این ترتیب در آینده و از محل فروش سهام این شرکت‌ها می‌تواند مالکیت خود در سهام‌عدالت را واگذار کند.»

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید

نظر شما