شناسهٔ خبر: 40463024 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

آغاز معاملات بازار سهام سه‌شنبه / شاخص بورس یک میلیونی شد

در آغاز معاملات بازار سهام روز سه‌شنبه شاخص کل به لطف سبزپوشی نمادهای شاخص‌ساز بیش از 17 هزار واحد افزایش یافت تا مجددا وارد ابرکانال یک میلیون واحدی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس تهران با رشدی ۱۷ هزار واحدی برای سومین بار در یک ماه اخیر وارد کانال یک میلیون واحدی شد. سطحی که پیش از این دو بار دیگر نیز وارد آن شده بود و هر بار روز معاملاتی بعد با سقوط همراه بود. این در حالی است که لحظه به لحظه بر رشد شاخص افزوده می‌شود.

در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار سهام امروز، بیش از ۳۰۹ هزار معامله انجام شد که طی آن ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. این در حالی است که ارزش معاملات فرابورس در این مدت حدود ۹ هزار میلیارد ریال بود.

در جریان معاملات امروز سه نماد شستا، فملی و فولاد به ترتیب با ۱۳۰۸، ۱۱۱۲ و ۱۰۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. کاهش فشار عرضه در گروه خودرویی و بازگشت نماد خگستر به محدوده مثبت یکی دیگر از اتفاقات امروز بازار سهام بوده است. همچنین نمادهای شاخص‌سازی چون فولاد و وبلمت نیز در محدوده مثبت در حال معامله هستند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که روز گذشته شاخص کل رشدی ۱۷ هزار واحدی را به ثبت رسانده بود و تحلیلگران معتقدند در صورت عبور قدرتمند شاخص از کانال یک میلیون واحدی احتمالا شاهد رشد پایدار و ادامه‌دار بورس تا پایان خرداد ماه باشیم.

نظر شما