شناسهٔ خبر: 40462840 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

احدی: زمان برگزاری لیگ بوکس بسیار مهم است/ کمیته ملی المپیک به زد و بندها توجه کند

اصغر عبداللهی

سرمربی پیشین تیم ملی بوکس ایران با بیان این که زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر اصلی‌ترین موضوع است،‌ توضیح داد: این رقابت‌ها را باید به گونه‌ای برگزار کنیم که باشگاه‌ها در اختیار تیم ملی باشند، نه این که تیم ملی برای باشگاه‌ها کار کند!

صاحب‌خبر -

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم فدراسیون بوکس برای برگزاری لیگ‌ برتر توضیح داد: همه ما همیشه و از قبل دوست داشته‌ایم که رقابت‌های لیگ راه‌اندازی شود، اما انتخاب زمان مناسب برای برگزاری این مسابقات بسیار مهم است. زمانی که برای برگزاری لیگ انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که برنامه‌های تیم ملی را دچار آسیب نکند. لیگ باید به گونه‌ای باشد که بوکسورها را برای حضور در اردوی تیم ملی آماده کند، نه این که بوکسورها در اردوی تیم ملی آماده شوند.

او تاکید کرد: در گذشته هم این مشکل وجود داشت که وقتی قرار بود مسابقات لیگ را برگزار کنند، اردوی تیم ملی تعطیل می‌شد چون برخی از بوکسورها مجبور بودند در لیگ برای باشگاه‌های خود مبارزه کنند. اکنون با در نظر داشتن این موضوع باید زمانی برای برگزاری مسابقات لیگ انتخاب شود که لطمه‌ای به تیم ملی نخورد. نباید تیم ملی در اختیار باشگاه‌ها و لیگ باشد، ‌باید باشگاه‌ها در اختیار تیم ملی باشند. 

* لیگ برتر زمینه پیداش چهره‌های جدید است

سرمربی پیشین تیم ملی بوکس ایران با بیان این که لیگ برتر می‌تواند زمینه پیداش چهره‌های جدید برای عرصه‌های ملی باشد، تصریح کرد: برگزاری لیگ اتفاق خوبی است،‌ به شرطی که فدراسیون برنامه‌ریزی خوبی را برای آغاز و پایان این مسابقات کند. بوکسورهایی که دیده نشده‌اند در لیگ دیده می‌شوند،‌ ضمن این که رقابت‌های باشگاهی می‌تواند از نظر مالی و آمادگی هم برای بوکسورها خوب باشد. 

* فدراسیون باید تعهدات خوب و سنگین از باشگاه‌ها بگیرد

او در پاسخ به این سوال، چگونه می‌توان از کنار کشیدن باشگاه‌ها در اواسط لیگ و پرداخت نشدن حق و حقوق به بوکسورها جلوگیری کرد؟ توضیح داد: این موضوع به سیاست‌گذاری فدراسیون بستگی دارد، اگر قرار باشد همانند برخی ادوار گذشته تنها برای سنگین کردن رزومه کاری این مسابقات برگزار شود، خیلی نمی‌توان امیدوار بود. فدراسیون برای جلوگیری از این حواشی باید تعهدهای خوبی را از باشگاه‌ها بگیرد. هم‌چنین باید تعهدهای خوبی هم از بوکسورها بگیرد تا وقتی حق و حقوق خود را دریافت کردند،‌ بیخیال حضور در مسابقات نشوند.

* وقت حضور در لیگ را ندارم

احدی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم دارد در لیگ برتر حضور پیدا کند؟ تصریح کرد: واقعیت این است که زمان حضور در لیگ را ندارم و در باشگاه شخصی خودم مشغول کار با شاگردانم هستم. با این وجود اگر لیگ برگزار شود باعث خوشحالی من است و برای دیدن مسابقات قطعا در سالن‌ها حاضر می‌شوم. 

* بوکس ایران پتانسیل کافی برای ۶ تیم را دارد

این کارشناس بوکس ایران در پاسخ به این سوال که آیا بوکس کشورمان به اندازه‌ای پتانسیلش، ظرفیت و بوکسور خوب دارد که یک لیگ باکیفیت را شاهد باشیم؟ توضیح داد: به هر حال باید از یک جایی این کار را شروع کرد؛ همه لیگ‌ها از همان ابتدا فوق‌العاده نبوده‌اند. با این وجود ایران به قدری بوکسور خوب دارد که حداقل ۶ تیم قابل قبول را تشکیل دهند. نصفی از این نفرات دیده نشده‌اند، حتی بوکسورهای شایسته‌ای هستند که هرگز به تیم ملی دعوت نشده‌اند. اصلا لیگ به همین منظور برگزار می‌شود که استعدادها و چهره‌های جدید را برای آینده شناسایی کنیم. 

* ممنون ثوری هستم!

او در مورد قطع ارتباطش با فدراسیون بوکس نیز گفت: هم با دبیر و هم با رییس فدراسیون در ارتباط بوده و ناراحتی میان من با آن‌ها وجود ندارد. ضمن این که هر روز برای ثوری دعا می‌کنم که تصمیم گرفت بنده را از سرمربیگری تیم ملی کنار بگذارد، الآن بیش‌تر می‌توانم به کارهای خود برسم. 

* کمیته ملی المپیک به زد و بندهای پشت پرده بوکس توجه کند

احدی راجع به این موضوع که بوکسورها ایران چقدر شانس دارند که از رقابت‌های جهانی هم کسب سهمیه المپیک کنند؟ اظهار کرد: بالاخره بوکسورهای ما زحمت کشیده و دو سهمیه را از رقابت‌های آسیایی به دست آوردند که باید به آن‌ها خدا قوت گفت. البته من معتقدم شرایط مسابقات به گونه‌ای بود که می‌توانستیم سهمیه‌های بیش‌تری در اردن به دست بیاوریم. با این حال موضوعاتی از جمله ناداوری و .. وجود داشت که ما همین دو سهمیه را به دست آوردیم. 

او در پایان با تاکید بر این که کسب همین دو سهمیه المپیک هم کار بزرگی بود، گفت: من مسابقات اردن را دیدم و بوکسورهای ایران عملکرد خوبی داشته و خوب هم مبارزه کردند، اما واقعیت این است که کار در رقابت‌های جهانی خیلی دشوارتر است و نیاز به تلاش بیش‌تر داریم. البته در کنار تلاش بوکسورها هم کمیته ملی المپیک و فدراسیون باید به زد و بندهایی که پشت پرده رخ می‌دهد نیز توجه کنند. اگر این مسائل عملی شود هیچ کاری غیر ممکن نیست. شخصا همین دو سهمیه را هم با ارزش می‌دانم.

انتهای پیام

نظر شما