شناسهٔ خبر: 40462669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایندگان دموکرات خواستار رسیدگی به مشکلات سیاه‌پوستان در آمریکا شدند

در پی قتل فجیع یک شهروند سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا، نمایندگان دموکرات خواستار تصویب قطعنامه‌ای در خصوص برخورد با اقداماتی شدند که سیا‌ه‌پوستان را هدف قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در پی قتل بی‌رحمانه یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان خواستار اقدام کنگره در این خصوص شدند.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان، در جلسه روز دوشنبه خواستار تصویب قطعنامه‌ای در خصوص مقابله با وحشیگری پلیس آمریکا و اقدامات نژادپرستانه آن شدند.

یک منبع آگاه از نشست اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد نمایندگان دموکرات در تلاش برای تدوین قطعنامه‌ای هستند که در آن به مشکلات اجتماعی که اعضای جامعه سیاه‌پوستان با آن مواجهند، پرداخته شود.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار‌های نژادپرستانه پلیس است. حتی موج این اعتراضات به برخی کشور‌های دیگر از جمله آلمان، کانادا و ... نیز رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما