شناسهٔ خبر: 40462289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله هادوی تهرانی: رفتار پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان حیوانی است

ابنا

آیت‌الله هادوی تهرانی با اشاره به رفتار پلیس آمریکا با یک سیاه‌پوست، گفت: این نوع رفتار حتی نسبت به حیوانات هم پذیرفتنی نیست، هیچ کس حق ندارد چنین رفتاری را نسبت به یک حیوان انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز یکشنبه، ۱۱ خردادماه 1399 در سخنانی به زبان انگلیسی که از طریق فضای مجازی پخش شد، با اشاره به جنایت پلیس آمریکا علیه یک سیاه پوست گفت: این نوع رفتار حتی نسبت به حیوانات هم پذیرفتنی نیست. هیچ کس حق ندارد چنین رفتاری را نسبت به یک حیوان انجام دهد.

متن سخنان آیت‌الله «مهدی هادوی تهرانی» به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ارزش انسان‌ها به چیست؟ معیار ارزش‌گذاری انسان بر چه چیزی است؟ چگونه ما می‌توانیم ارزش انسان‌ها را بسنجیم؟ آیا این ارزش، مبتنی بر نژاد انسان یا مبتنی بر پول است؟ یا مبتنی بر رنگ پوست؟ آیا مبتنی بر جایگاه او در جامعه است؟ یک پاسخ برای این پرسش وجود دارد و آن در قرآن است: خداوند متعال فرموده است:«يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ؛ اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى‏‌ترديد خداوند داناى آگاه است».

هر که با تقواتر باشد مقرب‌تر است. کسی بیشترین پایبندی را به مقررات و قوانین الهی دارد، او بیشترین قرب و نزدیکی را به خداوند متعال دارد. فرقی بین نژادهای مختلف و یا فرقی بین رنگ‌های مختلف و یا فرقی بین جایگاه‌های متفاوت اجتماعی نیست. بالاترین معیار ارزش‌گذاری انسان به این است که او در زندگی خود چه مقدار به وظایف و مقرراتی که بر عهده او است پایبند باشد. این معیار ارزش انسانی است. ارزش انسان‌ها در اسلام.

رفتار حکومت در آمریکا چگونه است؟ آیا بر اساس حقوق بشر عمل می‌کند؟ آیا بر اساس نژاد عمل می‌کند؟ آیا بر اساس ارزش‌های مذهبی و عقیدتی عمل می‌کند؟ شما در این باره چگونه می‌اندیشید؟ شما می‌توانید آن را قضاوت کنید و بعد می‌توانید بگویید که این رفتار مجرمانه است یا نه؟ آنچه اکنون می‌بینیم این چنین نیست؟. پلیس، یک مرد سیاه پوست را مورد هجوم قرار می‌دهد، به نظر فقط به این خاطر که رنگ پوست او سیاه است. بعد ما رفتار ها را می‌بینیم که شما خودتان آن را دیده‌اید. شما تعجب می‌کنید و برایتان سؤال می‌شود که آیا این یک رفتار مناسب است که با یک انسان انجام می‌گیرد؟( آیا این حقوق بشر است)؟

ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم. این نوع رفتار حتی نسبت به حیوانات هم پذیرفتنی نیست حتی نسبت به یک سگ، هیچ کس به چنین رفتاری نسبت به یک حیوان هم راضی نیست. نه دین نه اسلام نه حقوق بشر، هیچ کس نمی‌تواند چنین مجوزی را صادر کند. ولی متأسفانه این واقعیتی است که در آن سرزمین می‌گذرد و وجود دارد ولی در عین حال ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد. آیا واقعاً شما طرفدار حقوق بشر هستید؟ متأسفانه این ادعای شما صادقانه نیست نه در آن کشور  و نه در بسیاری از نقاط جهان معاصر.

حال که عده‌ای از مردم به جهت چنین رفتارهایی اعتراض می‌کنند، شما چگونه با مردم معترض برخورد می‌کنید؟ آیا همه این مردم معترض مجرم و گناهکارند؟ یا به دنبال مطالبه حقوق خود هستند؟ شما چه می‌کنید؟ به کجا می‌روید؟ من به شما می‌گویم: در یک مصاحبه با یک خانم خبرنگار در سال ۲۰۰۰ از شبکه یو اس تودی به او گفتم: قدرت ایالات متحده آمریکا که البته آن زمان خودشان را قدرت مطلق و برتر می‌دانستند(در حال از بین رفتن است و از بین خواهد رفت)؛ الان آن چه که آن زمان به آن اشاره کردم در حال وقوع است به جهت رفتارهای ناصحیح که در آن رخ می‌دهد. کشتن انسان‌های بی‌گناه فقط به جهت رنگ پوستشان یا به خاطر نژاد آن‌ها.

نوع رفتارهایی که رژیم صهیونیستی با شهروندان فلسطینی انجام می‌دهد عیناً شبیه رفتارهای دولت آمریکا با شهروندان معترض آن است؛ ولی متأسفانه هیچ کس در دنیا به رفتارهای این کشور اعتراض نمی‌کند و کسی به جنایت‌های صهیونیست‌‌ها اعتراض نمی‌کند. شما به فکر مردم فقیر در کشورتان نیستید، شما به فکر قربانیان ویروس کرونا نیستید. شما به کجا می‌روید؟.

من فکر می‌کنم شما باید به فکر راه حلی باشید خداوند متعال به کسانی که در صدد حل مشکلات باشند کمک خواهد کرد. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ (محمد/۷). اگر شما به خدا کمک کنید خداوند هم برای کمک به شما خواهد آمد و راه درست را به شما نشان خواهد داد.

..............................
پایان پیام/ 167

نظر شما