شناسهٔ خبر: 40461268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مرادی در گفتگو با آنا:

باید 3 درصد از درآمدهای نفتی به استان‌های نفت‌خیز اختصاص یابد

منتخب مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی،حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم اعتبارات مناطق نفتی و کمتر برخوردار از سهم نفت در سنوات گذشته از دو درصد به سه درصد افزایش پیدا کرد که باید به آنها تخصیص یابد.

صاحب‌خبر -

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار از دغدغه‌هایی است که در همه استان‌های کشور وجود دارد، اظهار کرد: در مجلس دهم طرحی را با همکاری مرکز پژوهش‌ها پیگیری کردیم که هر استان بتواند به فراخور ظرفیت از نیروهای توانمند، تحصیل‌کرده و متخصص خودش در مراکز کلیدی و حتی هیئت رئیسه‌ها استفاده کند.

وی افزود: مکاتبات آن را با مرکز پژوهش‌ها انجام دادیم و به صورت نیم‌بند تصویب شد که این اتفاق برای شهرستان‌های غیر مرکز استان بیفتد، اما این کفایت نمی‌کند و طرح باید با یکپارچه‌سازی کامل شود.

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناطق نفتی و کمتر برخوردار از سهم نفت در سنوات گذشته از دو درصد به سه درصد افزایش پیدا کرد، افزود: این اتفاق بسیار خوشایند بود که اگر بتوانیم این سهم را به طور ویژه‌تری برای این مناطق اعتبار دهیم در زمینه حل مسائل و مشکلات اقتصادی، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان این مناطق اثرگذارتر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مازاد درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده موضوع دیگری است که در مجلس و دولت ابتر مانده است، خاطرنشان کرد: مردم در استان‌های مختلف به فراخور حال مالیات می‌دهند. در قانون توسعه پنجم و ششم آمده که 50 درصد مازاد درآمد این مالیات به خود استان اختصاص پیدا کند که دولت و مجلس تاکنون نسبت به آن بی‌اعتنا بوده‌اند.

مرادی گفت: اینها طرح‌هایی است که در مجلس یازدهم آن را برای نتیجه بخشی پیگیری می‌کنیم تا مردم از نتایج آن منتفع شوند.

انتهای پیام/4034/

نظر شما