شناسهٔ خبر: 40460846 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استکی: کمیته ملی المپیک حقوق المپیکی ها را بپردازد/ لیگ را به هر قیمتی برگزار نکنیم

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: مسئولان بیشتر به فکر راه اندازی ورزش هستند تا مسابقات آغاز شود و زیاد به فکر مشکلات مالی المپین‌ها نیستند.

صاحب‌خبر -

علیرضا استکی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اشاره به حل مشکلات مالی ملی پوشان بوکس بعد از رفع کرونا، اظهار داشت: با این وضعیت خطرناک، ورزش ایران در حالت سکون باقیمانده و همه درگیر کرونا هستند. مسئولان نیز بیشتر به فکر راه اندازی ورزش کشور بودند تا مسابقات آغاز شود و زیاد به فکر مشکلات مالی المپین‌ها نیستند. البته ناگفته نماند وزارت ورزش تلاش زیادی می‌کند تا امورات اصلی ورزش انجام شود و باید از زحمات آنها تشکر کرد.

وی ادامه داد: بهتر است کمیته ملی المپیک نیز حقوق ماهیانه المپیکی ها را پرداخت کند تا مشکلات مالی آنها حل شود و با انگیزه بالا کار خود را پیگیری کنند.

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص راه اندازی مجدد لیگ بعد از مدتها، عنوان کرد: مسابقات را نباید به هر قیمتی راه بیندازیم. برگزاری لیگ به منظور کمک مالی به ورزشکار و مربی است و بر همین اساس، فدراسیون قوانین و مقررات مالی را وضع کرده تا بازیکنان را به هر قیمتی به استخدام خود درنیاورند. باید رتبه هر بوکسور در قراردادهای لیگی مشخص باشد و بوکسور المپیکی، قهرمان جهان، آسیا و کشور بر حسب  رتبه‌اش مبلغ قرارداد تعیین شود.

وی افزود: در همه جای دنیا لیگ بوکس درآمدش بیشتر از ورزش‌های دیگر است. قهرمان ملی و آسیا نباید کمتر از 100 میلیون تومان بگیرد چون در ایران برخی باشگاهها به فکر ورزشکار نیستند. در سال 88 که قرارداد بوکسورهای لیگ برتر یک یا 2 میلیون تومان بود، با بوکسور قهرمان ملی و خوب کشورمان 10 میلیون تومان قرارداد بستم. هم اکنون نیز پخش تلویزیونی هم داریم و شبکه ورزش به صورت زنده مسابقات را پخش می کند.

انتهای پیام/

نظر شما