شناسهٔ خبر: 40460797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کره‌ای‌ها زحمت کشیده‌اند! | ۷ میلیارد دلار پول ایران را برگردانند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کره‌ای‌ها باید مراقبت کنند که روابط دیرینه دو کشور که در مقاطعی بر سر زبان‌ها بوده با دخالت کشورهای ثالث مخدوش نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته در نشست مطبوعاتی هفتگی خود درباره بدهی میلیاردی کره جنوبی به ایران و اینکه کره به‌تازگی اعلام کرده محموله‌ای پزشکی به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به ایران ارسال خواهد کرد و در مرحله دوم این رقم به دو میلیون دلار می‌رسد، گفت: زحمت کشیده‌اند. ما چیزی حدود دو سال با کره جنوبی مذاکره داشتیم ولی کره‌ای‌ها در این زمینه به آمریکایی‌ها گوش می‌دهند و برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند.

موسوی گفت: هفت میلیارد دلار پول ملت ایران در کره است و آنها باید همان موقع به‌صورت مقتضی این پول را به کشور ما بازمی‌گرداندند، ولی غفلت کردند و تأخیر داشتند ما بارها به آنها این موضوع را گوشزد کردیم که آنچه آنها درباره علت این تأخیر مطرح می‌کنند غیرقابل‌قبول است. ایران تحت هیچ‌گونه تحریم بین‌المللی نیست و تحریم‌های آمریکا علیه ایران، یک‌جانبه و غیرقانونی است؛ بنابراین استناد کره‌ای‌ها به تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ملاک عمل برای کره یا هیچ کشور دیگری باشد و ما خواهان بازپس‌گیری دارایی‌های خود هستیم. او گفت: اقدامی که کره‌ای‌ها اعلام کردند انجام می‌دهند، اقدام کوچک ولی مثبتی است که با تأخیر فراوان انجام می‌شود.

موسوی گفت: کره‌ای‌ها باید مراقبت کنند که روابط دیرینه دو کشور که در مقاطعی بر سر زبان‌ها بوده با دخالت کشورهای ثالث مخدوش نشود.

نظر شما