شناسهٔ خبر: 40460363 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فروغی: در سالن ۸۰ خط فدراسیون تمرین می‌کنم/ در دراز مدت با کمبود مهمات مواجه می‌شویم

معصومه عبدالجوادی

ملی‌پوش تپانچه گفت: حدود یک ماه است که بخشی از تمریناتمان را زیر نظر مربی تیم ملی در سالن ۸۰ خط فدراسیون تیراندازی انجام می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

جواد فروغی در گفت و گو با ایسنا، در مورد روند تمرینی خود اظهار کرد: حدود یک ماهی است که همراه رستمیان تقریبا دو روز در هفته به سالن ۸۰ خط فدراسیون می‌رویم و با فاصله بیش از ۴ متر تمرینات خود را انجام می‌دهیم. این تمرینات زیر نظر محسن نصر اصفهانی مربی تیم ملی تپانچه انجام می‌شود. بقیه روزهای هفته نیز در خانه به صورت آنلاین تمرینات را ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات در سالن تیراندازی به صورت خشک است گفت: اکثر تمرینات من در بخش بادی است و ۲۵ متر که نیاز به فشنگ دارد را در کنار بادی برای تمرین بیشتر و به صورت خشک انجام می دهم. در ۲۵ متر خانم ها فعالیت بیشتری دارند اما خانم رستمیان که با من در سالن تمرین می‌کند تمریناتش به صورت خشک است. تمرین بادی هم که با ساچمه انجام می‌شود.

فروغی در خصوص آغاز اردوهای متمرکز تیم ملی تیراندازی گفت: با توجه به تصمیمات جدید دولت مبنی بر از سر گرفته شدن فعالیت‌های فضاهایی همانند مساجد، پاساژها، رستوران ها و ... به نظر می‌رسد کم کم سایر محدودیت‌ها نیز برداشته خواهد شد. رشته تیراندازی ورزشی انفرادی است اما بحث خوابگاه پیش می‌آید. تا زمانی که کاملا به شرایط سفید نرسیم بعید می‌دانم بتوان اردوها را آغاز کرد، اما خوشبین هستم که زودتر شرایط عادی شده و اردوها را شروع کنیم.  

ملی‌پوش تپانچه در خصوص تاثیر تعویق المپیک بر روند عملکرد ورزشکاران تیم ملی گفت: تعویق المپیک موضوعی برای همه کشورها است. اگر بخواهد فرصت یا تهدید باشد برای همه شرایط یکسان است. مگر شرایط شخصی را در نظر بگیریم. زمانی که المپیک به تعویق نیفتاده بود چون فاصله کمی تا المپیک مانده بود انگیزه من بیشتر بود. تمریناتم منسجم تر بود و وقت بیشتری را صرف تمرین می‌کردم. اما تعویق المپیک سبب کاهش انگیزه ها شد. البته برخی هم با توجه به شرایط شخصیتی خود به زمان بیشتری برای آمادگی نیاز داشتند که شرایط برایشان فراهم شد.

فروغی در خصوص کمبود مهمات در اردوهای تیم ملی به دلیل تعویق المپیک گفت: در حال حاضر که مشکلی نداریم. مقداری فشنگ خریداری شده که می توان استفاده کرد. نمی‌گویم به اندازه است اما می توان نصف و نیمه تمرین کرد. منابع تامین فشنگ از طریق سفرها بود و چون سفرها لغو شده ممکن است در دراز مدت یعنی بالاتر از ۶ ماه دیگر با مشکلاتی مواجه شویم. اگر سفر نرویم تامین فشنگ با مشکل روبه رو خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما