شناسهٔ خبر: 40459878 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پوچتینو: تیم ساوتهمپتون زیر نظر من، فوتبال را در انگلستان تغییر داد

احمدرضا بختیاری

سرمربی آرژانتینی سابق باشگاه های تاتنهام و ساوتهمپتون از تاثیر خود بر فوتبال انگلستان صحبت می کند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- مائوریسیو پوچتینو، سرمربی سابق باشگاه تاتنهام ساوتهمپتون اخیرا گفته بود که قبل از ورود او به انگلستان، تاکتیک تیم های این کشور این بود که ارسال های بلندی به فضای خالی پشت سر فولبک های حریف داشته باشند و با ورود او و دیگر مربیان، سبک بازی در این کشور دچار تغییراتی شد.

به گزارش گل، پوچتینو در سال 2013 به ساوتهمپتون پیوست و سال بعد نیز به تاتنهام پیوست و تاثیر چشمگیری در هر دو باشگاه به خصوص در باشگاه تاتنهام گذاشت. حال این سرمربی آرژانتینی به تمجید از خود می پردازد.

سبک فوتبال در انگلستان را تغییر دادم

فوتبال در انگلستان با تیم ساوتهمپتون در فصل 14-2013 تغییر کرد. تیم دیگری وجود ندارد که تاثیر بسزایی در تغییر طرز فکر نسبت به فوتبال در این کشور داشته باشد. ما با رئیسی همچون نیکولا کورتزی وارد این باشگاه شدیم که او هر آنچه که برای ایجاد چیزهای منحصر به فرد در فوتبال نیاز بود را به ما داد. توانایی های ما در سازگاری با محیطی کاملا متفاوت، فوق العاده بود. ما گروهی از بازیکنان را پیدا کردیم که می خواستند تجربیاتی که ما از فوتبال اسپانیا به دست آوردیم را یاد بگیرند و ما قصد داشتیم کیفیت و سبک فوتبالی متفاوت از آنچه که تیم های انگلیسی به آن عادت داشتند را ارائه کنیم. بازیکنان جوان خودشان را نشان دادند و مردم به بازیکنان جوان اعتماد کردند و همچنین این بازیکنان جوان در تیم ملی انگلیس نیز درخشیدند.

نظر شما