شناسهٔ خبر: 40459866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برهانی: نباید دیدگاه امام(ره) درباره وحدت مسلمانان در مقابله با اسراییل فراموش شود

زهرا اصغری

یک کارشناس مسایل منطقه گفت: بزرگ‌ترین بستر برای پیش‌برد اهداف رژیم اسراییل از بین بردن وحدت در بین مسلمانان و ایجاد تفرقه میان ملت‌ها و دولت‌های منطقه است، که این برخلاف دیدگاه و وصیت امام خمینی (ره) می‌باشد.

صاحب‌خبر -

هادی برهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بخش‌هایی از وصیت امام خمینی (ره) درباره مساله فلسطین و اهمیت حمایت از مبارزه آنها در مقابل اشغالگری رژیم اسراییل گفت: بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) رژیم اسراییل خطری برای منطقه است و همه مسلمانان و مردم منطقه باید کمک کنند تا این خطر برطرف شود. امام خمینی علاوه بر این‌که مرجع تقلید بودند، عالمی پیشرو بودند و در این زمینه هم در زمان خود دیدگاه‌های پیشرویی داشتند. متاسفانه جهان تشیع، جوامع شیعی و علمای شیعی توجه چندانی به دیدگاه ایشان در بحث فلسطین در آن زمان به جز برخی از علمای وقت که از نظرات امام حمایت کردند و اسراییل را به عنوان یک خطر درک و به میدان مبارزه با اسراییل و حمایت از فلسطین وارد شدند، نداشتند.

وی با بیان این‌که قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام ضرورت حمایت از فلسطین را مطرح کردند افزود: استراتژی کلی مدنظر امام خمینی اتحاد و وحدت مسلمانان با یکدیگر در مقابل رژیم اسراییل بود و این شاهراه اصلی برای حل مساله فلسطین و صلح در خاورمیانه است. تاریخ به ما نشان داده است که مبارزات جزیی و محدود در این رابطه یا وابسته و مورد حمایت یک یا چند کشور، چندان راه به جایی نبرده است، از این رو معتقدم اگر اتحاد و همبستگی آن‌گونه که مدنظر امام خمینی بود در بین مسلمانان جهان و آزادی‌خواهان به وجود نیاید، حل مساله فلسطین امکان‌پذیر نیست. به تعبیر امام خمینی اگر مسلمانان جمع شوند هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد اما متاسفانه این اتفاق و همبستگی روی نداد.

این کارشناس مسایل منطقه تاکید کرد: نباید دیدگاه امام درباره وحدت میان مسلمانان برای مقابله با اسراییل فراموش شود.

برهانی با اشاره به اختلافاتی که در منطقه میان کشورها وجود دارد و چشم انداز هر گونه وحدت و همبستگی را دور می‌کند گفت: متاسفانه به لحاظ وحدت میان کشورهای منطقه آن‌قدر در وضعیت بد و ضعیفی قرار داریم که رژیم اسراییل دارد از این فضا به نفع خود و طرح‌هایش سوءاستفاده می‌کند. طرح‌ها و پیشنهاداتی که همیشه پنهان بود و جرات نداشتند آنها را مطرح کنند از جمله ضمیمه کردن کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، طرح و با حمایت آمریکا و در سکوت و همراهی برخی کشورهای منطقه در حال پیاده سازی است.

انتهای پیام

نظر شما