شناسهٔ خبر: 40459770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار داورزن:

تکلیف ۱۰۳ خانه شهری و روستایی سیل‌زده داورزن چه می‌شود؟

فرماندار داورزن گفت: 90 درصد جمعیت 21 هزار نفری این شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند در شرایطی که طی سالیان گذشته در بیشتر شهرستان‌ها شاهد کاهش جمعیت روستایی و مهاجرت آن‌ها به شهرها بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

حسین اسدالهی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: باید با ایجاد زیر ساخت‌های لازم بستر اشتغال پایدار، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی را در روستاها فراهم نمود.

وی یکی از مشکلات مناطق روستایی داورزن را آسیب پذیری مسکن این مناطق در برابر حوادث طبیعی ذکر کرد و افزود: در سیل اواخر فروردین سال جاری خسارت زیادی به زیر ساخت‌ها و حوزه مسکن در شهرستان داورزن وارد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: از سال 84 تا کنون تنها ۱۰ درصد از ۶ هزار و ۴۰۳ واحد مسکونی روستایی شهرستان داورزن با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی مقاوم شده‌اند.

 غلامعلی رستم‌نیا با اشاره به اینکه شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی در داورزن بسیار پایین است، اظهار کرد: روستاییان از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: بر اثر شدت بارش‌ها و سیلاب دو ماه نخست سال جاری ۱۰۳ واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستان داورزن دچار خسارت شد.

رستم‌نیا بیان کرد: خانوارهایی که خانه‌های آن‌ها بر اثر بارندگی تخریب و خسارت دیده است، بعد از ابلاغ تسهیلات با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل پرونده داده و از تسهیلات در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما