شناسهٔ خبر: 40459742 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون پزشکی ورزشی | لینک خبر

ادامه نشست های مشترک با فدراسیون های ورزشی؛

نشست هماهنگی ایران نادو با فدراسیون دوومیدانی برگزار شد

صاحب‌خبر -
جلسه هماهنگی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ( ایران نادو) با فدراسیون دو و میدانی روز دوشنبه  برگزار شد. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،دکتر فرزاد شارکی قائم مقام دبیرکل ستاد در محل فدراسیون دو میدانی حضور یافت و درحضور مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دو و میدانی و  دکتر اشکان اردیبهشت رییس کمیته پزشکی فدراسیون راه کارهای تقویت مبارزه دوپینگ در این ورزش را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این جلسه دکتر شارکی گزارشی از نمونه گیری های سال ۲۰۱۹ و تست های مثبت دو و میدانی و ورزشکاران RTP ارایه داد، مواردی برای هماهنگی بهتر فعالیت‌های ضد دوپینگ با ستاد مطرح شد و مقرر شد فدراسیون تقویم مسابقات و اردوها، اسامی تعدادی بیشتر از ورزشکاران برای قرار گرفتن در لیست نمونه گیری خارج از مسابقات و تعداد ماده های زیرمجموعه دو و میدانی و ورزشکاران هر ماده را به ستاد ارایه کند.
مقرر شد فدراسیون دوومیدانی ارایه گواهی آموزش دوپینگ پیش از ورود به اردوها و اعزام های برون مرزی، اجبار در اخذ ایمیل از ورزشکاران، استفاده از سیستم outreachدر آموزش دوپینگ در مسابقات و سایر اقداماتی که نقش پیشگیری از ارتکاب تخلفات دارد را اجرایی کند.
دکتر شارکی در این خصوص گفت: قطعا پیشگیری و مبارزه با دوپینگ با همکاری های متقابل فدراسیون های ورزشی با ستاد و ایجاد زمینه ورزش پاک موفقیت های بیشتری در زمینه مبارزه با این پدیده شوم به دست می آید.

نظر شما