شناسهٔ خبر: 40459484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مجری پرس‌ تی‌وی: رهبران خوب آمریکا ترور شده‌اند

فارس

مجری شبکه خبری پرس‌تی‌وی روز دوشنبه در وبیناری به میزبانی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در تهران، مشکل اساسی آمریکا را ضعف رهبریت در این کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «مرضیه هاشمی» مستندساز و مجری شبکه خبری پرس‌تی‌وی، روز گذشته (دوشنبه) در وبیناری به میزبانی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در تهران، با موضوع «نژادپرستی ساختاری در آمریکا»، ضمن عادی خواندن اقدام افسر پلیس آمریکایی علیه «جورج فلوید»، مشکل اصلی در ایالات متحده را نژادپرستی دانست. 

بیشتر بخوانید:

اعتراض‌ها در آمریکا به ۱۴۰ شهر گسترش یافت

کاخ‌سفید: ۱۷ هزار نیروی گارد ملی در ۲۴ ایالت مستقر شده‌اند

مرضیه هاشمی در این وبینار عنوان کرد آمریکا با وجود اینکه کلمات کلیشه‌ای مانند حقوق بشر را استفاده می‌کند، اما خود با مردم خود رفتار نژادپرستانه دارد و اینگونه با سیاه پوستان در خود کشور رفتار می‌کند. 

وی همچنین به نقش رسانه‌های آمریکایی در اعتراضات به قتل جورج فلوید اشاره کرد و گفت: «تصاویری که رسانه‌های آمریکایی به خصوص سی‌ان‌ان این روزها پخش می‌کنند، قبلاً اینگونه پوشش داده نمی‌شدند و این مسئله نشان می‌دهد که افراد زیادی در آمریکا طرفدار ترامپ نیستند و اینها کمک بزرگی به ایجاد موجی ضدترامپ می‌کند.» 

وی در پایان صحبت‌های خود درباره رهبری آمریکا عنوان کرد مشکل اساسی در آمریکا هم‌اکنون ضعف رهبریت است و این کشور اگر هم رهبران خوبی در تاریخ داشته، ترور شده‌اند. 

نظر شما