شناسهٔ خبر: 40459327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان جهانی بهداشت: ویروس کرونا همچنان پرقدرت است

تهران- ایرنا- سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر کم شدن قدرت ویروس گفت: کرونا همپنان پرقدرت است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال ادعای یک پزشک برجسته ایتالیایی مبنی بر اینکه بیماری کووید ۱۹ برخی از قدرت خود را از دست داده است، سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که ویروس جدید کرونا به طور ناگهانی کمتر بیماری زا نشده است.  

مایکل رایان مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری گفت: اصلاً اینگونه نیست. ویروس‌های جدید در جمعیت‌های انسانی می‌توانند یکی از دو کار را انجام دهند: آن‌ها می‌توانند تکامل یافته و کمتر بیماری زا شوند یا بعضی اوقات می‌توانند حتی بیماریزا شوند.  

رایان گفت که به نفع ویروس نیست که همه افراد آلوده را از بین ببرد زیرا اگر بتواند انتقال بین مردم را حفظ کند بهتر می‌تواند زنده بماند.  

وی افزود: "ما باید مراقب باشیم زیرا این ویروس همچنان کشنده است.  

رایان تاکید کرد: ما باید فوق العاده مراقب باشیم تا این حس را ایجاد نکنیم که به طور ناگهانی ویروس با اراده خودش تصمیم گرفته است که کمتر بیماری زا باشد.اصلاً چنین نیست.  

آلبرتو زنگریلو پزشک سرشناس ایتالیایی به تازگی عنوان کرده است که در واقعیت ویروس (کرونا) از نظر بالینی دیگر در ایتالیا وجود ندارد.  

وی در مصاحبه با شبکه (RAI) گفت: تست‌های انجام شده طی ۱۰ روز گذشته بار ویروسی را نشان داده‌اند که از نظر کمی کاملاً نامتناهی است در مقایسه با نمونه‌هایی که یک یا دو ماه پیش انجام شده است.  
 

نظر شما