شناسهٔ خبر: 40459322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جدیدترین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان به ویژه در اروپا کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از شش میلیون و 331 هزار نفر عبور کرد. شمار قربانیان کووید-۱۹ نیز به بیش از 376 هزار نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از شش میلیون و 331 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به بیش از 376 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها بیش از دو میلیون و 884 هزار و 91 نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است. ویروس کرونا هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل،‌ پرو و شیلی در حال پیش‌روی است.

برزیل نیز با پشت سر گذاشتن کشورهای اروپایی که زمانی کانون این بحران بودند، اکنون در جایگاه دوم جدول است.

کشورهای قدرتمند قاره اروپا یعنی روسیه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان به ترتیب جایگاههای سوم تا هشتم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند و اگرچه تحت فشار مردم مجبور به کاهش مقررات قرنطینه شدند، اما هر روز نیز شاهد ابتلا و مرگ شمار قابل توجهی از شهروندانشان هستند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز دوشنبه 12 خرداد 1399 (اول ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

کرونا در آمریکا، بیش از 106 هزار نفر جان باختند
براساس آماری که دانشگاه جانز هاپکینز جمع آوری می‌کند شمار کسانی که در اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا درگذشته اند از 106 هزار نفر فراتر رفته است.
آمریکا با 106 هزار و 529 مورد مرگ و 1.847 میلیون مورد ابتلا بیش از هر کشوری در این همه‌گیری آسیب دیده است.
اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ روز ۲۱ ژانویه در ایالت واشنگتن در شمال غربی این کشور ثبت شد، در مردی که به تازگی از چین بازگشته بود.

نگرانی از بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در پی اعتراضات خیابانی
در پی اعتراضات گسترده خیابانی در شهرهای آمریکا، نگرانی‌ها از بالا رفتن بیشتر موارد ابتلا به کرونا در این کشور افزایش یافته است.

آمریکا در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در جهان ثبت کرده است؛ بیش از صد هزار نفر در این کشور تا کنون به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اعتراضات در آمریکا در پی کشته شدن جرج فلوید، شهروند این کشور گسترش یافته.

شهردار آنتالتا خواستار آزمایش کسانی که در اعتراضات خیابانی شرکت کرده‌اند، شده است.

بعضی دیگر از مقامهای بهداشتی در این کشور به تظاهرکنندگان توصیه کرده‌اند از ماسک استفاده کنند و تا حد ممکن فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

گسترش ناآرامی‌ها در برزیل با وجود افزایش کرونا
بر اساس آمار مقامات رسمی برزیل تاکنون 519 هزار و 704 شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان در برزیل به 29 هزار و 534 نفر رسیده است.

با وجود افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در برزیل، زد و خورد میان طرفداران و مخالفان رئیس جمهوری این کشور در خیابانهای سن پائلولو و ریودو ژانیرو ادامه دارد.

اواخر هفته پیش، تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور از فرانسه پیشی گرفت و بیش از بیست و نه هزار کشته به دلیل این بیماری ثبت شد.

رئیس جمهوری این کشور هم به صدها طرفدار خود در خیابان پیوست؛ هیچ نشانه‌ای از فاصله‌گذاری اجتماعی به چشم نمی‌خورد.

حامیان رئیس جمهوری برزیل خواستار مداخله نظامی علیه مخالفان و بستن دادگاه عالی این کشور شده‌اند.

برزیل پس از آمریکا بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در جهان دارد.

افزایش شمار مبتلایان و کاهش محدودیت در مسکو پس از ۹ هفته
در حالیکه آمار مبتلایان به کرونا در روسیه همچنان رو به افزایش است از امروز محدودیت‌ها کاهش یافته و مراکز خرید در مسکو -شهری که بیشترین شیوع را داشته- باز شده‌اند.

پارک‌ها و مراکز خرید هم در پایتخت روسیه باز شده‌اند و مردم برای اولین بار در ۹ هفته گذشته اجازه دارند برای قدم زدن یا ورزش محدود از خانه‌هایشان خارج شوند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هفته گذشته اعلام کرد که این کشور اوج شیوع کرونا را از سر گذرانده اما بیماری همچنان شایع و آمار مبتلایان روز به روز رو به افزایش است. از این رو برخی درستی کاهش محدودیت را محل تردید دانسته‌اند.

روسیه امروز (دوشنبه اول ژوئن) از مرگ ۱۶۲ نفر و ابتلای ۹هزار و ۳۵ نفر به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

این کشور با ۴۱۴ هزار و ۸۷۸ مورد ابتلا و ۴۸۵۵ مورد مرگ، از نظر میزان ابتلا پس از آمریکا و برزیل در دنیا سوم است.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 27 هزار و 127 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 286 هزار و 718 تن به ویروس کووید-۱۹ حکایت دارد.
اسپانیا چهارمین آمار مرگ را در جهان دارد.

کرونا در آلمان
آلمان از 183 هزار و 663 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 8613 بیمار کووید-۱۹ خبر داده است.

کرونا در ایتالیا
شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در ایتالیا  با ثبت 60 فوتی دیگر طی 24 ساعت گذشته به 33 هزار و 475 تن رسیده است که این کشور را از لحاظ شمار قربانیان کرونا در رتبه‌ی سوم جهان پس از ایالات متحده و انگلیس قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا با افزایش 220 مورد جدید در روز گذشته به 233 هزار و 197 نفر رسیده است که این کشور را از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه ششم جهان پس از ایالات متحده، برزیل، روسیه، اسپانیا و انگلیس قرار می‌دهد.

بعضی از جاذبه‌های مهم گردشگری در ایتالیا باز شدند
تعدادی از جاذبه‌های مهم گردشگری در ایتالیا از امروز درهای خود را به روی عموم بعد از سه ماه باز کردند.
از جمله مهمترین آنها کولوسئوم یا تماشاخانه باستانی شهر رم است که علاقمندان زیادی دارد.
این بازگشایی در حالیست که بازدیدکنندگان باید گروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند؛ از جمله پوشیدن ماسک. تعداد بازدیدگنندگان از این مکان هم محدود شده است.
همچنین موزه واتیکان هم امروز فعالیت خود را از سر گرفت.

کاهش محدودیت‌ها در برخی مناطق بریتانیا و کاهش آمار روزانه مرگ
با گرم شدن هوا تعداد زیادی از مردم بریتانیا به مناطق ساحلی سفر کردند که نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

امروز در برخی از نقاط بریتانیا محدودیت‌های مقابله با شیوع کرونا کاهش یافته بود و تعدادی از مدارس ابتدایی انگلستان پس از ده هفته تعطیلی با مقررات جدید به روی دانش آموزان باز شده است.

این در حالی است که مادر و پدرها همچنان نگران هستند و هنوز میلیون‌ها دانش‌آموز در خانه هستند.

در همین حال آمار رسمی مقامات بهداشتی در بریتانیا حاکی از کاهش تعداد موارد مرگ در اثر کروناست.

بر اساس گزارش روزانه وزارت بهداشت، ۱۵۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است که مجموع مبتلایان به ۲۷۶ هزار و ۳۳۲ نفر میرسد.

همچنین در شبانه روز گذشته ۱۱۱ نفر در اثر کرونا جان سپردند که آمار مرگ در اثر بیماری کووید۱۹ را در بریتانیا به ۳۹ هزار و ۴۵ نفر میرساند.

این میزان از ۲۳ ماه مارس، کمترین میزان مرگ در اثر این بیماری در یک شبانه روز بوده است.

مقامات دولت بریتانیا همچنین اعلام کردند که از هفته آینده دندانپزشکی ها می‌توانند فعالیت خود را با رعایت مقررات ایمنی آغاز کنند.

کرونا در فرانسه
شمار قربانیان در فرانسه به 28 هزار و 833 نفر و تعداد افراد مبتلا به 189 هزار و 220 نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی از 87 هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که 1881 مورد جدید ابتلا در شبانه روز گذشته ثبت شده است. تعداد افرادی هم که جان خود را از دست داده اند به 525 نفر رسیده است.

ازدحام مسافران در ایستگاه‌های قطار در هند
با راه افتادن کامل سیستم راه آهن هند، آشفتگی و ازدحام مسافران در برخی از ایستگاه‌های قطار در این کشور گزارش شد.

انتظار می‌رود که امروز دستکم ۱۴۵ هزار نفر با قطار در این کشور سفر کنند.

بیش از دویست قطار حرکت در مسیرهای خود را آغاز کردند. در دوران قرنطینه فقط ۳۰ قطار در سیستم راه آهن هند کار می‌کردند.

نظارت بر رعایت فاصله گیری اجتماعی و مقررات کنترل مسافران از نظر ابتلا به کرونا باعث تاخیر در روند سوار و پیاده شدن مسافران شده و در برخی ایستگاه‌ها باعث ایجاد ازدحام شده است.

سیستم عظیم راه‌آهن سراسری در هند به طور معمول روزانه ۲۵ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند.

آمار ابتلا به کووید۱۹ و مرگ در اثر ای بیماری در هند که دیروز رکورد شکسته بود امروز کاهش داشته است.

گزارش ها حاکی از شناسایی 5 هزار و 608 بیمار جدید و 200 مورد مرگ در اثر کروناست.

مجموع مبتلایان به کرونا در هند 198 هزار و 317 نفر است که 5608 نفر از آنها در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

16 مورد جدید ابتلا به کرونا در چین
چین که نخستین کشوری بود که کرونا در آن شیوع پیدا کرد و بیشترین آمار قربانی و ابتلا را به خود اختصاص داده بود، اکنون پس از گذشت چند ماه در جایگاه هفدهم در جدول جهانی و پس از کانادا قرار گرفته است. وزارت بهداشت چین اعلام کرده است طی یک شبانه‌روز 16 مورد جدید از ابتلا به کرونا در سراسر چین ثبت شده است.

بالاترین آمار روزانه ابتلا در ایران در دو ماه اخیر
وزارت بهداشت ایران امروز از شناسایی نزدیک به سه هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داده است. این بالاترین میزان ابتلا در یک روز در دو ماه گذشته است.

بر اساس آمار رسمی در شبانه روز گذشته ۸۱ نفر در ایران در اثر کرونا جان خود را دست داده‌اند و به این ترتیب، شمار کل جان‌باختگان کرونا به ۷۸۷۸ نفر رسیده است.

برخی معقدند که تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ایران بیش از این است.

ایران در خاورمیانه بیشترین آمار مرگ در اثر کرونا را داشته است.

در همین حال سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران هشدار داد خطر کرونا در ایران به پایان نرسیده است:

"متاسفانه دو اتفاق بد در حال وقوع است یکی اینکه مردم فکر می‌کنند کرونا تمام شده است."

"مردم نمی‌دانند کرونا می‌تواند به همین راحتی بازگردد. بارها اعلام کرده‌ام که با این روالی که اکنون می‌بینم، ما دقیقه نود از گوشه‌های زمین گل خواهیم خورد و امروز صبح هم این را به رئیس جمهور عرض کردم که یکی از نگرانی‌های عمده من عادی انگاری کرونا از سوی مردم است".

وزیر بهداشت ایران گفت مسئولان هم متوجه خطر کرونا نیستند: "آنها هم تصور کرده‌اند که کرونا تمام شده و همواره به من فشار می‌آورند که اینجا و آنجا را باز کنیم. باورشان شده که همه چیز عادی‌ است. اینطور نیست، کرونا نه تنها تمام نشده بلکه هر لحظه ممکن دچار پیک خطرناک شویم".

کرونا در تاجیکستان؛ شمار مبتلایان از چهار هزار نفر گذشت
به گفته وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی تاجیکستان در یک روز گذشته در این کشور ۸۳ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

شمار جانباخته‌ها از کرونا در تاجیکستان از آغاز رسمی شیوع این ویروس در این کشور ۴۷ نفر گزارش شده است؛ وزارت بهداشت تاجیکستان می‌گوید، در پنج روز اخیر کسی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از نداده است.بر اساس گزارشهای رسمی، شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در تاجیکستان تا عصر امروز به ۴۰۱۳ نفر و تعداد بهبودیافته‌ها به ۲۰۸۹ نفر رسیده است.


کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۵۴۵ مورد ابتلا و ۸ مورد مرگ در شبانه روز گذشته
کابل با شناسایی ۶ هزار و ۲۱۲ مورد ابتلا در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

با شناسایی موارد جدید، تعداد کلی مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۵ هزار و ۷۵۰ و تعداد موارد فوتی به به ۲۶۵ نفر رسیده است.

موارد تازه بیماری کووید۱۹ شامل ۶۶ مورد در کابل، ۱۱۷ مورد در هرات، ۹۲ مورد در پکتیا، ۵۰ مورد در ننگرهار، ۱۴ مورد در تخار، ۴ مورد در بلخ، ۲ مورد در بادغیس، ۱۷ مورد در لوگر، ۱۲ مورد در وردک، ۲۰ مورد در بامیان، ۲ مورد در لغمان، ۴۸ مورد در سمنگان، ۳۶ مورد در فراه، ۱۴ مورد در غور، ۱۲ مورد در فاریاب، ۲۲ مورد در سرپل، ۳ مورد در کنر و ۱۴ مورد بدخشان می‌شود.

کابل با ۶ هزار و ۲۱۲ مورد ابتلا در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد؛ پس از کابل در هرات و بلخ بیشترین موارد مثبت ویروس کرونا شناسایی شده است.

براساس اطلاعات وزارت صحت (بهداشت) افغانستان در یک روز گذشته ۱۰۰ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند که با این رقم شمار کلی بهبودیافتگان به یک هزار و ۴۲۸ نفر رسیده است.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 153 هزار 831 نفر مبتلا و 4 هزار و 342 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.

بازگشایی ادارات دولتی و خدمات عمومی و بازار بزرگ استانبول

بازار ترکیه و بخش‌های زیادی از شهر استانبول فعال شده‌اند. بسیاری از کارمندان خدمات دولتی و عمومی از امروز به سر کار خود بازگشتند. کارگران کارخانه‌های تولیدی از یک ماه پیش کار را شروع کرده بودند.

بازار بزرگ استانبول، اولین شهری در ترکیه که کرونا در آن شناسایی شد، پس از نزدیک به دو ماه تعطیلی امروز دوباره باز شد.

انتظار می‌رود پروازهای بین‌المللی به ترکیه هم از هفته آینده از سرگرفته شوند. با انتشار این خبر ارزش سهام فرودگاه‌های ترکیه و شرکت هواپیمایی "ترکیش ایرلاین" افزایش یافته است.

پارک‌ها، باشگاه‌های ورزشی، سواحل، کتابخانه‌ها و موزه‌های استانبول هم باز شده‌اند.

مقامات ترکیه می‌گویند شیوع کرونا در این کشور تحت کنترل است.

طبق آمار رسمی، کرونا در ترکیه باعث مرگ بیش از ۴۵۰۰ نفر و ابتلای ۱۶۰ هزار نفر شده اما موارد جدید ابتلا و مرگ بشدت کاهش یافته‌اند.

نخست وزیر ارمنستان از ابتلای خود به کرونا بدون هیچ علامتی خبر داد
نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است.

او در فیسبوک نوشت بدون اینکه علامت داشته باشد چون قرار بوده سفر برود، آزمایش کرونا داده که نتیجه مثبت بوده است.

او گفت نتیجه آزمایش سایر اعضای خانواده‌اش هم مثبت شده است.

ارمنستان حدود یک ماه و نیم پیش محدودیت‌های کرونا را کاهش داد اما موارد ابتلا و مرگ روزانه بیشتر شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار، موارد ابتلا به در کشور کمتر از ۱۰ هزار نفر و موارد مرگ ۱۳۹ نفر بوده است.

کاهش محدودیت در آفریقای جنوبی: عرضه مشروبات الکلی پس از دو ماه ممنوعیت
پس از دو ماه محدودیت، فروش مشروبات الکلی در آفریقای جنوبی از امروز به طور محدود مجاز شده است.

بر اساس مقررات، فروش نوشیدنی‌های الکلی فقط از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر در چهار روز کاری هفته یعنی دوشنبه تا پنجشنبه مجاز خواهد بود.

پلیس این کشور قبلا برای متمرکز کردن نیروهایش برای مقابله با همه‌گیری کرونا فروش مشروبات الکلی را ممنوع کرده بود.

خشونت‌های ناشی از الکل از مشکلات بزرگ اجتماعی در آفریقای جنوبی است.

پزشکان و پلیس این کشور اعلام کرده بودند که در پی این ممنوعیت، آمار مراجعه به دلیل جراحت کاهش چشمگیری یافته اما مشروب‌فروشی‌ها و تولیدکنندگان مشروبات الکلی به محدودیت‌ها معترض بودند.

کاهش محدودیت‌ها در هلند: اجباری شدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی
هلند امروز مقررات قرنطینه و محدودیت‌های مقابله با شیوع کرونا را کاهش داد.

موزه های این کشور از امروز باز هستند اما فقط با رزرو قبلی و با مقررات فاصله گذاری که در داخل موزه ها اجرا شده است.

موزها ها و مراکز فرهنگی کمتر از تعداد معمولشان میتوانند بازدید کننده داشته باشند مثلا موزه ریجکز در شهر آمستردام فقط یک پنجم بازدیدکنندگان معمولش را پذیراست.

بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانند داخل و همچنین در تراس و محوطه بیرونی خود از مشتری‌ها پذیرایی کنند. در سالن‌های بسته فقط ۳۰ مشتری میتواند همزمان در رستوران یا بار باشد اما برای فضاهای باز محدودیتی وجود ندارد. افراد از خانه‌های مختلف باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

سینماها، تئاتر و سایر اجراهای هنری فقط میتواند برای جمعیتی تا ۳۰ نفر باشد.

نوجوانان میتوانند بدون رعایت فاصله یک مترو نیم با هم ورزش کنند اما برگزاری مسابقات ورزشی همچنان ممنوع است.

از امروز در هلند زدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی اجباری شده است. برای اینکه این دستور باعث کمبود ماسک پزشکی نشود از مسافران خواسته شده که ماسک ویژه کادر درمانی را استفاده نکنند.

جریمه بالغ بر ۹۵ یورو برای اجرا نکردن مقررات جدید تعیین شده است.

یک زن ۱۰۰ ساله در اندونزی بر ویروس کرونا غلبه کرد
یک زن ۱۰۰ ساله در اندونزی که به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود، بر این بیماری غلبه کرده است.

عروس این شهروند گفته است که او شخصیت پرانگیزه‌ای دارد.

براساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز در اندونزی بیش از ۲۶ هزار مورد تأیید شده از ابتلا به ویروس کرونا و ۱۶۱۳ مورد فوت بر اثر بیماری کووید-۱۹ داشته است.

آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان

کرونا؛ بازگشایی مدارس در کره شمالی
کره شمالی قصد دارد در اوایل ماه جاری میلادی مدارس این کشور را مجددا باز کند.

مدارس این کشور از دو ماه پیش برای مقابله با شیوع کرونا تعطیل شده بود.

هر چند از یک ماه نیم پیش برخی دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به طور اجازه فعالیت داشتند.

بنابر اعلام کره‌ شمالی هنوز هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی نشده است. کارشناسان این موضوع را بسیار بعید می‌دانند.

نظر شما