شناسهٔ خبر: 40459002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون پزشکی ورزشی | لینک خبر

تشریح برنامه ها و فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی در نشست نواب رییس فدراسیون ها

صاحب‌خبر -
 جلسه نواب رئیس بانوان فدراسیونهای ورزشی و معاونین امور بانوان 5 اداره کل ورزش و جوانان استان ها برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر لاله حاکمی نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام این خبر افزود: در این جلسه که در محل آکادمی ملی المپیک و تحت تدابیر بهداشتی فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد،  معاونین محترم وزارت ورزش و جوانان سرکار خانم فرهادیزاد و سرکار خانم فرامرزی و نایب رئیس محترم کمیته ملی المپیک سرکار خانم طاهریان و همچنین نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی و معاونان ورزش و جوانان استان های خوزستان، کرمان، گیلان، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد حضور داشتند. 
دکتر حاکمی افزود:در این جلسه که اولین نشست نواب رئیس بانوان در سال جدید بود و در ابتدای جلسه دکتر فرهادی زاد  از تلاش های ارزشمند فدراسیون پزشکی ورزشی در مبارزه با کرونا در ورزش تقدیر کردند. 
وی افزود:  در این نشست ضمن تشکر از جامعه ورزش در اجرای مناسب دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا، عنوان کردیم که  برای کاهش احتمال آسیب در ورزشکاران، لازم است ابتدا برنامه های بدنسازی و سپس برنامه های تکنیکی آن ورزش به تدریج و به شکل پلکانی بر طبق پروتکل های بهداشتی ارائه شده توسط ستاد مبارزه با کرونا در ورزش کشور شروع شود.
  وی گفت: همچنین به دوره آموزشی آنلاین مبارزه با کرونا و سامانه ارزیابی ورزشکاران سازمان یافته در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کردیم.
دکتر حاکمی گفت: اشاره شد که ویروس کرونا در جهان و در کشور هنوز، مشکل بهداشتی جدی محسوب می شود و اینکه اپیدمیولوژیست ها بر احتمال پیک دوم در پاییز هشدار داده اند و لازم است همه دست اندرکاران ورزش، پروتکل های بهداشتی را رعایت و آن را نهادینه کنند.
دکتر فرهادی زاد:
بانوان ورزشکار ایرانی در بخش الگوسازی حجاب و عفاف در جهان موفق بودند
معاون امور توسعه بانوان با بیان این‌که ورزش نقش الگوسازی دارد ، گفت: ورزشکاران بانوی ایرانی در بخش الگو سازی حجاب و عفاف موفق عمل کرده اند.
‍ ‍
دکتر مهین فرهادی‌زاد که در جلسه  با نواب رییس بانوان فدراسیون‌ها سخن می گفت ،نقش ورزشکاران زن ایرانی در الگوی سازی را بسیار مهم برشمرد
وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در ورزش عنوان کرد: ورزش تنها عرصه‌ای است که در بخش بانوان کارهای بسیاری عمیقی برای شناساندن انقلاب اسلامی آن هم درمیادین بین المللی انجام داده است.
معاون وزیر ادامه داد:زنان جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده زنان جهان اسلام تمام تلاش خود را برای حضور در رویدادهای مهم بین المللی ورزشی با پوشش اسلامی کرده اند که در نهایت همه این تلاشها موفقیت آمیز بوده است.
او این نکته را مورد توجه قرار داد که در حال حاضر ورزشکاران ایرانی در جهان با  پوشش اسلامی در میادین بین‌المللی تبدیل به یک الگو شده اند . 
فرهادی زاد یکی دیگر از اقدامات الگو سازی زنان ایرانی را فتح سکوهای قهرمانی در رقابت‌های مهم بین المللی که باعث به اهتزاز درآمدن پرچم پر افتخار کشورمان شده است عنوان کرد.
وی موفقیتهای زنان ایرانی را در تمامی عرصه ها اعلام کرد و توضیح داد : بانوان ورزشکار ایرانی در حوزه های،مدیریتی، داوری و مربیگری نیز خوش درخشیده اند به طوریکه آنها در خارج از ایران با پوشش اسلامی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را پیگیری می کنند.
او اذعان داشت : موفقیتهای کسب شده در حوزه ورزش زنان با حفظ تمامی شعائر اخلاقی و دینی ،تمامی پس از  پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است که از ان می توان به عنوان دستاوردی بزرگ نام برد.

نظر شما