شناسهٔ خبر: 40458957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چند درصد معتادان در خوزستان به کرونا مبتلا شدند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۷.۳ درصد از معتادان تحت پوشش مراکز کاهش آسیب اعتیاد به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مدتی است در فضای مجازی مطالب خلاف واقعی تحت عنوان تاثیرمثبت دود قلیان، تریاک و مواد مخدر در پیشگیری از کرونا ویروس در حال انتشار است.

او با بیان اینکه در فضای مجازی اینگونه القا می‌شود که معتادان کرونا نمی‌گیرند، اظهار داشت: به منظور آگاهی عمومی و روشن کردن اذهان عمومی مطالعاتی در این زمینه انجام شد.

علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب کشور‌های جهان از جمله ایران با بیماری کووید – ۱۹ و مشکلات ناشی از آن روبرو هستند، بیان کرد: مراکز کاهش آسیب با خدمات سیار ممکن است تنها راه ارتباطی معتادان با خدمات سلامت باشد، طرح غربالگری کرونا ویروس در میان معتادان با هدف میزان شیوع و شناسایی موارد ابتلاء به این بیماری در میان معتادان صورت گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان به مطالعه و غربالگری ۳۲۰ نفر از معتادان تحت پوشش مراکز مربوط به  سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: نتایج نشان داد که ۷.۳ درصد از این افراد به ویروس کرونا مبتلا بودند.

او با بیان اینکه براساس ویژگی‌های جمعیت شناختی بیشترین معتادان در گروه مردان ۸۰ درصد و دارای سطح تحصیلات کم بودند، افزود: بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۳۷ تا ۲۸ سال بود، ضمن اینکه بیشترین ماده مصرفی هروئین ۳۷ درصد و از لحاظ محل سکونت مربوط به مناطق حاشیه شهر هستند.

سید محمد علوی اذعان داشت: با توجه به فراوانی بروز و شیوع ویروس کرونا در افراد معتاد و انتشار آن در جامعه از طریق این افراد، تاکید بر مراقبت از معتادان و تحت پوشش قرار دادن آنها، تشویق و ترغیب آنان به ترک اعتیاد، کاهش خطر آن و بهره گیری از مراکز گذری و ارائه آموزش‌های صحیح در جهت تغییر رفتار، می‌توان تا حد زیادی خطرات ناشی از کووید – ۱۹ را در این گروه و در نتیجه افراد جامعه، تحت کنترل در آورد.

انتهای پیام/گ

نظر شما