شناسهٔ خبر: 40458707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

اقدامات دانشگاه تهران در طرح ساماندهی فاقد وجاهت قانونی است

تسنیم

معاون وزیر راه با بیان "طرح ساماندهی دانشگاه تهران تاکنون به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال نشده،" هرگونه اقدام اجرایی در این رابطه را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، فرزانه صادق مالواجرد با اشاره تدریجی بودن اقدامات حوزه شهرسازی،‌اظهار کرد: بسیاری از اقدامات و اصلاحات در حوزه شهرسازی باید به‌تدریج انجام شود؛ این موضوع هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد تا سیاست‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود در هنگام اجرا نیز به ثمر بنشیند.

وی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه تهران افزود: بر اساس این مصوبه،  طرح ساماندهی دانشگاه تهران باید مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را اخذ کند. متأسفانه تا سال گذشته که این موضوع به شورای عالی آمد، دانشگاه تهران هیچ مصوبه‌ای در خصوص طرح ساماندهی نداشت اما اقداماتی را از هنگام مصوبه هیئت‌وزیران انجام داده بود.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: این اقدامات بنابر حدود اربعه‌ای بود که در همان مصوبه هیئت‌وزیران به آن اشاره شده بود. قطعاً همه اقدامات باید در چارچوب طرحی مصوب انجام می‌شد اما در تمام این سنوات بدون وجود این طرح، اقدامات اجرایی شروع شده بود. این اقدامات نیز صرفاً از جنس تملک و تخریب بود و در این بازه زمانی هیچ‌گونه کیفیت فضایی به دانشگاه تزریق شده است. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما